De notulen van de vorige vergadering zijn ter beschikking van de gemeenteraadsleden. Zij kunnen er kennis van nemen via eNotulen. Het verslag van de vorige raad ligt telkens ter goedkeuring voor.
Elk raadslid heet het recht tijdens de zitting opmerkingen te maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de gemeenteraad worden aangenomen, worden de notulen aangepast. Als er geen opmerkingen zijn, beschouwt men de notulen als goedgekeurd en worden ze door de voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur ondertekend.
- de omzendbrief van de Vlaamse Regering betreffende het bestuurlijk toezicht en de bekendmakingsplicht in het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en het Provinciedecreet van 9 december 2005
- het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, meer bepaald artikel 32
- het huishoudelijk reglement voor de gemeenteraad
- verslag vorige zitting
Het verslag van de vorige vergadering wordt goedgekeurd.
Na de gemeenteraadsverkiezingen dient een nieuw bestuursorgaan bij de woonmaatschappijen worden aangesteld.
Benoeming van het nieuwe bestuursorgaan gebeurt op de Algemene Vergadering van Woonmaatschappij Vivus die zal plaatsvinden op 25 februari 2025 om 19u30.
- Het decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 inzonderheid de artikels 41 en 445;
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om voor de nieuwe legislatuur 2025-2030, een vertegenwoordiger en plaatsvervanger aan te duiden die de gemeente zal vertegenwoordigen in de gewone en buitengewone algemene vergadering van woonmaatschappij Vivus.
De gemeenteraad gaat over tot de geheime stemming voor de aanduiding van een afgevaardigde in de gewone en buitengewone algemene vergaderingen van woonmaatschappij Vivus. Zeventien leden nemen deel aan de stemming:
Heidi Lievrouw 11 stemmen voor, Rik Gelaude 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
De gemeenteraad gaat over tot de geheime stemming voor de aanduiding van een plaatsvervanger in de gewone en buitengewone algemene vergaderingen van Woonmaatschappij Vivus. Zeventien leden nemen deel aan de stemming.
Denis Fraeyman 11 stemmen voor, Christophe Vancoillie 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Heidi Lievrouw 11 stemmen voor, Rik Gelaude 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Denis Fraeyman 11 stemmen voor, Christophe Vancoillie 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Artikel 1
Mevrouw Heidi Lievrouw wordt aangeduid als vertegenwoordiger van de gemeente voor de gewone en buitengewone algemene vergaderingen van Woonmaatschappij Vivus.
De heer Denis Fraeyman wordt aangeduid als plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de gewone en buitengewone algemene vergaderingen van Woonmaatschappij Vivus.
Artikel 2
Afschrift van deze beslissing wordt opgestuurd naar Vivus bv, tav Algemeen Directeur Koen Verdru, Marktstraat 80, 8530 Harelbeke en aan de vertegenwoordiger en plaatsvervangend vertegenwoordiger.
Per mail en aangetekend schrijven werd ons bestuur uitgenodigd voor de Buitengewone Algemene Vergadering van woensdag 26 februari 2025 om 18u30 in centrum d'Abdij, Baron Ruzettelaan 435 in Brugge-Assebroek.
- artikel 120 §2 van de nieuwe gemeentewet;
- het decreet van 6 juli 2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking, en meer bepaald artikel 44;
- de omzendbrief van 11 januari 2002 betreffende de toepassing van het decreet van 6 juli 2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking;
- het decreet Lokaal Bestuur, meer bepaald artikel 447;
- de statuten van de West-Vlaamse Intercommunales (W.V.I.);
Het is aangewezen om voor de bestuursperiode 2025-2030 de vertegenwoordiger en plaatsvervangend vertegenwoordiger aan te stellen vanuit de gemeenteraad om de gewone en buitengewone algemene vergadering van de W.V.I. bij te wonen.
- artikel 44 van het decreet houdende de intergemeentelijke samenwerking legt op dat de vertegenwoordigers van de vennootgemeenten voor de algemene vergadering door de gemeenteraden rechtstreeks uit hun leden wordt aangewezen;
- gaat bij geheime stemming over tot voordracht van een vertegenwoordiger voor de buitengewone algemene vergadering van W.V.I. van woensdag 26 februari 2025 om 18u30 in centrum d'Abdij, Baron Ruzettestraat 435, 8310 Brugge-Assebroek;
- zeventien leden nemen deel aan de stemming, met volgend resultaat:
- als vertegenwoordiger bekomt Arne Min Jou 11 stemmen voor, Andres Vandewalle 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
- als plaatsvervanger bekomt Veronique Raedt 11 stemmen voor, Renzo Callant 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Veronique Raedt 11 stemmen voor, Renzo Callant 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Arne Min Jou 11 stemmen voor, Andres Vandewalle 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Artikel 1
Arne Min Jou wordt aangeduid als vertegenwoordiger van de gemeente bij de West-Vlaamse Intercommunales (W.V.I.) voor de gewone en buitengewone algemene vergaderingen voor de bestuursperiode 2025-2030.
Veronique Raedt wordt aangeduid als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente bij de West-Vlaamse Intercommunales (W.V.I.) voor de gewone en buitengewone algemene vergaderingen voor de bestuursperiode 2025-2030.
Artikel 2
Afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan W.V.I., Baron Ruzettelaan 35, 8310 Brugge.
Per mail en aangetekend schrijven werd ons bestuur uitgenodigd voor de Buitengewone Algemene Vergadering van WVI die zal plaatsvinden op woensdag 26 februari 2025 om 18.30u. in Centrum d'Abdij, Baron Ruzettelaan 435, te 8310 Assebroek-Brugge.
- het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;
- het feit dat de gemeente Pittem deelnemer is van de West-Vlaamse Intercommunale - dienstverlenende vereniging, afgekort tot WVI;
- de statuten van WVI;
- het schrijven van WVI van 19 december 2024 met aanduiding van de agenda voor de Buitengewone Algemene Vergadering van 26 februari 2025.
Op de Buitengewone Algemene Vergadering van woensdag 26 februari 2025 worden de volgende punten besproken:
1. Goedkeuring verslag van de buitengewone algemene vergadering dd. 27.11.2024
2. Benoeming leden raad van bestuur
3. Afneming van de gemeenteraadsbeslissingen houdende aanduiding leden met raadgevende stem in de raad van bestuur en bepaling van de rangorde
4. Presentiegelden en andere vergoedingen
5. Mededelingen
In vergadering van 20 januari 2025 heeft de gemeenteraad de volgende raadsleden aangeduid om de gemeente te vertegenwoordigen in de algemene vergaderingen van de WVI tijdens de legislatuur 2024-2030 :
- Arne Min Jou als vertegenwoordiger
- Veronique Raedt als plaatsvervangend vertegenwoordiger.
Artikel 1
De agenda en elk van de afzonderlijke punten van de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van de dienstverlenende vereniging WVI die plaatsvindt op 26 februari 2025 worden goedgekeurd:
1. Goedkeuring verslag van de buitengewone algemene vergadering dd. 27.11.2024
2. Benoeming leden raad van bestuur
3. Afneming van de gemeenteraadsbeslissingen houdende aanduiding leden met raadgevende stem in de raad van bestuur en bepaling van de rangorde
4. Presentiegelden en andere vergoedingen
5. Mededelingen
Artikel 2
Aan de vertegenwoordiger van de gemeente Pittem, houder van 4828 aandelen, die zal deelnemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering van de dienstverlenende vereniging WVI die plaatsvindt op woensdag 26 februari 2025 om 18.30 uur, wordt het mandaat gegeven om
Artikel 3
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van de hierbij genomen beslissingen en deze over te maken aan de toezichthoudende overheid en er kennis van te geven aan WVI.
Onze gemeente is sedert 1 januari 2021 aangesloten bij Farys ov (voorheen TMVW ov).
Op 10 december 2024 werd ons bestuur per aangetekend schrijven uitgenodigd tot de Buitengewone Algemene Vergadering van Farys ov die doorgaat op vrijdag 28 maart 2025 om 14.30 u. in De Lozen Boer, Lozen Boer 3/5, 9080 Lochristi.
De vergadering zal fysiek plaatsvinden met digitale inbelmogelijkheid via ZOOM.
Vertegenwoordiger en plaatsvervanger voor de algemene vergaderingen dienen nog aangeduid te worden.
- de gemeente is aangesloten bij Farys ov;
- de statuten van Farys ov en het aantal toegewezen vertegenwoordigers;
- de oproepingsbrief voor de Buitengewone Algemene Vergadering van Farys ov op 28 maart 2025, waarin de agenda werd meegedeeld;
- de bepalingen van het Decreet over het Lokaal Bestuur;
- de uitslag van de geheime stemming, gehouden op grond van art. 34 van het Decreet over het Lokaal Bestuur;
- de vertegenwoordiger(s) in de Algemene Vergadering dienen door de gemeenteraad aangeduid te worden onder de gemeenteraadsleden, de burgemeester en de schepenen van de gemeente behalve in het geval van een deelnemer die geen gemeente is, in welk geval de vertegenwoordigers aan te duiden zijn door het daartoe wettelijk of statutair bevoegde orgaan van de deelnemer;
- de vertegenwoordiger(s) in de Algemene Vergadering worden aangesteld voor de duur van de legislatuur;
- artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat stelt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger in de Algemene Vergadering herhaald wordt voor elke Algemene Vergadering (cfr. vermeldingen in bijlage);
- artikel 447 van het Decreet over het Lokaal Bestuur stipuleert dat er een onverenigbaarheid bestaat tussen het mandaat van vertegenwoordiger in de Algemene Vergadering en dat van lid van één van de andere organen (zoals de Raad van Bestuur)
- de vertegenwoordigers van de steden, gemeenten en andere entiteiten in de Algemene Vergadering kunnen elkaar geen volmacht geven;
- de onverenigbaarheden, vermeld in artikel 436 van het Decreet over het Lokaal Bestuur, zijn ook van toepassing op de vertegenwoordigers in de Algemene Vergadering (cfr. artikel 447 van het Decreet over het Lokaal Bestuur)
De gemeenteraad gaat over tot de geheime stemming voor de aanduiding van een afgevaardigde in de gewone en buitengewone algemene vergaderingen van Farys ov, met volgende resultaat:
- effectief vertegenwoordiger: Heidi Lievrouw 11 stemmen voor, Jarne Vervaeke, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
- plaatsvervangend vertegenwoordiger: Stijn Vandenhende 11 stemmen voor, Thomas De Cuypere 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Heidi Lievrouw 11 stemmen voor, Jarne Vervaeke, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Stijn Vandenhende 11 stemmen voor, Thomas De Cuypere 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Artikel 1.
Mevrouw Heidi Lievrouw wordt aangeduid om de gemeenteraad te vertegenwoordigen in de algemene vergaderingen van Farys ov en wordt gevolmachtigd in naam van de gemeenteraad deel te nemen aan al de beraadslagingen en stemmingen, alle notulen, de aanwezigheidslijst en andere documenten te tekenen, en in het algemeen alles te doen wat nodig is om de belangen van de (gemeente)raad te behartigen op deze vergaderingen;
Artikel 2.
De heer Stijn Vandenhende wordt aangeduid als plaatsvervanger;
Artikel 3.
Indien de gemeenteraad dit besluit niet herroept, blijft het geldig tot de eerstvolgende algehele vernieuwing van de gemeenteraad.
Artikel 4.
Een afschrift van dit besluit zal gestuurd worden naar:
Onze gemeente is sedert 1 januari 2021 aangesloten bij Farys ov (voorheen TMVW ov).
Op 10 december 2024 werd ons bestuur per aangetekend schrijven uitgenodigd tot de Buitengewone Algemene Vergadering van Farys ov die doorgaat op vrijdag 28 maart 2025 om 14.30 u. in De Lozen Boer, Lozen Boer 3/5, 9080 Lochristi.
De vergadering zal fysiek plaatsvinden met digitale inbelmogelijkheid via ZOOM.
- de gemeente is aangesloten bij Farys ov
- de statuten van Farys ov;
- de oproepingsbrief voor de Buitengewone Algemene Vergadering van Farys ov op 6 december 2024, waarin de agenda werd meegedeeld
- de bepalingen van het Decreet Lokaal Bestuur;
- de vertegenwoordiger(s) in de Algemene Vergadering dienen door de gemeenteraad aangeduid te worden onder de gemeenteraadsleden, de burgemeester en de schepenen van de gemeente behaleve in het geval van een deelnemer die geen gemeente is, in welk geval de vertegenwoordigers aan te duiden zijn door het daartoe wettelijk of statutair bevoegde orgaan van de deelnemer;
- de vertegenwoordiger(s) in de Algemene Vergadering worden aangesteld voor de duur van de legislatuur;
- artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat stelt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger in de Algemene Vergadering herhaald wordt voor elke Algemene Vergadering (cfr. vermeldingen in bijlage);
- artikel 447 van het Decreet over het Lokaal Bestuur stipuleert dat er een onverenigbaarheid bestaat tussen het mandaat van vertegenwoordiger in de Algemene Vergadering en dat van lid van één van de andere organen (zoals de Raad van Bestuur)
- de vertegenwoordigers van de steden, gemeenten en andere entiteiten in de Algemene Vergadering kunnen elkaar geen volmacht geven;
- de onverenigbaarheden, vermeld in artikel 436 van het Decreet over het Lokaal Bestuur, zijn ook van toepassing op de vertegenwoordigers in de Algemene Vergadering (cfr. artikel 447 van het Decreet over het Lokaal Bestuur)
De raad van bestuur heeft de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van Farys ov van vrijdag 28 maart 2025 als volgt samengesteld:
1. Wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
2. Stand van zaken van bijlage 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
3. Ontslag en benoeming van de bestuurders in de Raad van Bestuur
4. Ontslag en benoeming van de leden van de adviescomités
Varia
De gemeenteraad heeft in vergadering van 20 januari 2025 de volgende raadsleden aangeduid om de gemeente te vertegenwoordigen in de algemene vergadering van Farys ov tijdens de huidige legislatuur:
- Vertegenwoordiger: Heidi Lievrouw
- Plaatsvervanger: Stijn Vandenhende
Artikel 1.
De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan de punten op de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van Farys ov van 28 maart 2025 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten:
1. Wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
2. Stand van zaken van bijlage 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijzigingen in deelnemers en/of kapitaal
3. Ontslag en benoeming van de bestuurders in de Raad van Bestuur
4. Ontslag en benoeming van de leden van de adviescomités.
Varia
Artikel 2.
De gemeenteraad draagt de aangeduide vertegenwoordiger/plaatsvervanger op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de Buitengewone Algemene Vergadering van Farys ov vastgesteld op 28 maart 2025, te onderschrijven en haar stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde Buitengewone Algemene Vergadering.
Artikel 3.
Een afschrift van dit besluit zal:
- hetzij per post t.a.v. Farys ov, dienst Intercommunaal Beheer, Stropstraat 1 te 9000 Gent,
- hetzij per elektronische post, 20250328BAV@farys.be,
gestuurd worden.
De 16 besturen uit de regio Midden-West-Vlaanderen gingen via een gemeenteraadsbeslissing akkoord met een doorgedreven samenwerking in functie van de versterking van de besturen. Dit leidde tot de oprichting van de DVV Midwest op 22 december 2017. Deze oprichting is gebaseerd op het vigerende decreet betreffende de intergemeentelijke samenwerking. Door de goedkeuring van het decreet lokaal bestuur, dienden de statuten aangepast te worden.
Gelet op de gemeenteraadsverkiezingen op 13 oktober 2024, dienen ook de bestuursorganen van DVV Midwest opnieuw te worden samengesteld.
- Het decreet van 6 juli 2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking zoals gewijzigd op 18 januari 2013;
- Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;
- De statuten van de DVV Mistwest; goedgekeerd door de raad van bestuur in zitting van 26 juni 2018 en de algemene vergadering in zitting van 18 december 2018.
In navolging van de gemeenteraadsverkiezingen op 13 oktober 2024, worden de bestuursorganen opnieuw samengesteld.
Conform artikel 26 van de statuten en artikel 445 van het Decreet Lokaal Bestuur, zijn alle mandatarissen van rechtswege ontslagnemend bij het verlies van hun openbaar mandaat, uitgezonderd in geval van algehele vernieuwing van de gemeenteraden. In dat geval wordt binnen de eerste drie maanden van het jaar dat volgt op dat van de verkiezingen, een algemene vergadering bijeengeroepen waarbij tot een algehele vervanging van de raad van bestuur wordt overgaan, op voorwaarde dat de raden van de deelnemende besturen die de voordracht moeten doen, al in hun nieuwe samenstelling vergaderd hebben.
In navolging van de algehele vernieuwing van de gemeenteraden op 13 oktober 2024, dienen de bestuursorganen van de DVV Midwest opnieuw te worden samengesteld.
Per mail dd. 5 december 2024 werden de partners van de DVV Midwest gevraagd om een vertegenwoordiger aan te duiden voor de algemene vergadering (effectief en plaatsvervanger), een vertegenwoordiger voor de raad van bestuur, en desgevallend een lid met raadgevende stem voor te dragen. De eerste zitting van de algemene vergadering met de nieuwe vertegenwoordigers wordt gepland op dinsdag 25 februari 2025 om 18.00u
Verwijzingsdocumenten
- De statuten van de DVV Midwest; goedgekeurd door de raad van bestuur in zitting van 26 juni 2018 en de algemene vergadering in zitting van 18 december 2018;
- Bestuursplan DVV Midwest
De gemeenteraad gaat over tot de geheime stemming voor de aanduiding van een vertegenwoordiger (effectief en plaatsvervangen) en een vertegenwoordiger in de raad van bestuur voor de algemene vergaderingen van de DVV Midwest.
Zeventien leden nemen deel aan de stemmingen, met volgende resultaat:
- vertegenwoordiger algemene vergadering: Marijke Moerman 11 stemmen voor, Rik Gelaude 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
- plaatsvervanger algemene vergadering: Sharon Van Daele 11 stemmen voor, Christophe Vancoillie 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
- vertegenwoordiger raad van bestuur: Heidi Lievrouw 11 stemmen voor, Andres Vandewalle 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Marijke Moerman 11 stemmen voor, Rik Gelaude 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Sharon Van Daele 11 stemmen voor, Christophe Vancoillie 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Heidi Lievrouw 11 stemmen voor, Andres Vandewalle 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Artikel 1
De gemeenteraad vaardigt mevrouw Marijke Moerman af om bestuur Pittem effectief te vertegenwoordigen in de algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging Midwest.
Artikel 2
De gemeenteraad vaardigt mevrouw Sharon Van Daele af om bestuur Pittem als plaatsvervanger te vertegenwoordigen in de algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging Midwest.
Artikel 3
De gemeenteraad draagt mevrouw Heidi Lievrouw voor om bestuur Pittem te vertegenwoordigen in de raad van bestuur van de dienstverlenende vereniging Midwest.
Artikel 4
Een afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan DVV Midwest, Spanjestraat 141, 8800 Roeselare of op dvv-midwest@midwest.be en aan de betrokken vertegenwoordigers van de gemeente.
De 16 besturen uit de regio Midden-West-Vlaanderen gingen via een gemeenteraadsbeslissing akkoord met een doorgedreven samenwerking in functie van de versterking van de besturen. Dit leidde tot de oprichting van de DVV Midwest op 22 december 2017. Deze oprichting is gebaseerd op het decreet lokaal bestuur.
Per e-mail nodigt de DVV Midwest haar leden uit naar de Bijzondere Algemene Vergadering die doorgaat op 25 februari 2025 om 18.00u. Deze zitting gaat door in het streekhuis, Spanjestraat 141 te Roeselare.
- het decreet van 6 juli 2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking zoals gewijzigd op 18 januari 2013;
- het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;
- de statuten van de DVV Midwest.
De agenda voor de Bijzondere Algemene Vergadering van DVV Midwest van dinsdag 25 februari 2025 werd als volgt samengesteld:
1. Verslag Bijzondere Algemene Vergadering 26 november 2024 - goedkeuring
2. Vraag tot toetreding Dentergem - aktename
3. Ontslag Voorzitter Kris Declercq - aktename
4. Benoemen Bestuurder Roeselare
5. Samenstelling Algemene Vergadering - vaststelling
6. Benoeming leden Raad van Bestuur 2025-2026
7. Aktename van de gemeenteraadsbeslissingen houdende aanduiding leden met raadgevende stem in de Raad van Bestuur
8. Wijziging maatschappelijke zetel DVV Midwest
9. Varia
10. Volgende Algemene Vergadering : dinsdag 3 juni 2025 18.00u
In het gemeenteraadsbesluit van 20 januari 2025 inzake de aanduiding van de vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van DVV Midwest, werden volgende raadsleden aangeduid om de gemeente te vertegenwoordigen:
- Mevrouw Marijke Moerman als vertegenwoordiger
- Mevrouw Sharon Van Daele als plaatsvervangend vertegenwoordiger
Artikel 1
Goedkeuring wordt verleend aan de agenda van de Bijzondere Algemene Vergadering van de dienstverlenende vereniging Midwest dd. 25 februari 2025 om 18u.
Artikel 2
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de Bijzondere Algemene Vergadering van 25 februari zal zijn stemgedrag afstemmen op de beslissing genomen in onderhavig gemeenteraadsbesluit en de punten van de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering goedkeuren.
Artikel 3
Een afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan de DVV Midwest via dvv-midwest@midwest.be.
Vraag I.V.I.O. tot aanduiding van voordracht van een kandidaat-lid van de Raad van Bestuur.
Op 10 december 2024 stuurde I.V.I.O. een uitnodiging tot aanduiding van voordracht van een kandidaat-lid van de Raad van Bestuur.
Artikel 15.2. van de statuten van I.V.I.O. luidt als volgt:
Elke gemeente-deelnemer draagt één (1) bestuurder voor.
Per bestuurder wordt een aantal stemmen toegekend op basis van het aantal inwoners van de gemeente die de bestuurder vertegenwoordigt. Het aantal inwoners wordt bepaald op 1 januari voorafgaand aan het tijdstip van de gemeenteraadsverkiezingen.
1 (een) stem voor bestuurders van een gemeente tot en met 10.000 inwoners.
2 (twee) stemmen voor bestuurders van een gemeente met meer dan 10.000 en maximaal 20.000 inwoners;
3 (drie) stemmen voor bestuurders van een gemeente met meer dan 20.000 inwoners.
Artikel 16 van de statuten bepaalt:
“De bestuurders worden benoemd voor een termijn van zes jaar.
Hun opdracht eindigt bij de sluiting van de algemene vergadering of van de Raad van Bestuur die in hun vervanging voorziet.
De opdracht van de bestuurders benoemd op voordracht van de deelnemers-gemeenten eindigt van rechtswege:
a) op de algemene vergadering die volgt op de volledige vernieuwing van de gemeenteraden.
b) van zodra ze geen deel meer uitmaken van de gemeenteraad of geen burgemeester meer zijn, tenzij voorgedragen als deskundige buiten de raad conform artikel 15 punt 4” (Art. 15.4 Indien een gemeenteraad een kandidaat-bestuurder voordraagt die geen lid is van de gemeenteraad, maar van wie de deskundigheid aangaande het doel van de Vereniging manifest aantoonbaar is, wordt dergelijke voordracht uitdrukkelijk gemotiveerd.)
Het Decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat in geval van algehele vernieuwing van de gemeenteraden binnen de eerste drie maanden van het jaar dat volgt op dat van de verkiezingen, een algemene vergadering bijeengeroepen waarbij tot een algehele vervanging van de Raad van Bestuur wordt overgegaan en dat de samenstelling en voordrachtregeling van de Raad van Bestuur verder statutair wordt geregeld, met precieze aanduiding van het aantal leden.
De eerstvolgende buitengewone algemene vergadering vindt plaats op 31 maart 2025 waarbij de nieuwe Raad van Bestuur van I.V.I.O. wordt verkozen.
De gemeenteraad gaat over tot een geheime stemming. Zeventien leden nemen deel aan de stemmingen, met volgende resultaat:
- kandidaat-lid raad van bestuur: Stijn Vandenhende 11 stemmen voor, Renzo Callant 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Stijn Vandenhende 11 stemmen voor, Renzo Callant 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Artikel 1.
De heer Stijn Vandenhende, schepen, wordt voorgedragen als bestuurder bij de intergemeentelijke vereniging I.V.I.O.
Artikel 2.
Eensluidend afschrift van onderhavig besluit wordt in tweevoud overgemaakt aan I.V.I.O., Lodewijk de Raetlaan 12, 8870 Izegem.
Vraag IVIO tot goedkeuring van de agendapunten en vaststelling mandaat vertegenwoordiger voor de Buitengewone Algemene Vergadering op 31 maart 2025
Op 11 december 2024 stuurde IVIO een uitnodiging tot de buitengewone algemene vergadering van 31 maart 2025 om 18.00 uur, met alle bijhorende stukken en met volgende agenda:
Op 10 december 2024 stuurde IVIO tevens een schrijven betreffende voordrachten van mandaten in intergemeentelijke vereniging IVIO waarbij nader uitleg is verschaft aangaande de benoeming van de bestuurders bij de intergemeentelijke vereniging IVIO.
De gemeenteraad gaat over tot een geheime stemming. Zeventien leden nemen deel aan de stemmingen, met volgende resultaat:
- vertegenwoordiger (buitengewone) algemene vergadering: Wies Vanden Berghe 11 stemmen voor, Jarne Vervaeke 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
- plaatsvervanger (buitengewone) algemene vergadering: Greet Dewitte 11 stemmen voor, Thomas De Cuypere 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Wies Vanden Berghe 11 stemmen voor, Jarne Vervaeke 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Greet Dewitte 11 stemmen voor, Thomas De Cuypere 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Artikel 1.
De gemeenteraad verleent met eenparigheid van stemmen goedkeuring aan de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 31 maart 2025:
Artikel 2.
De heer Wies Vanden Berghe wordt aangeduid als vertegenwoordiger van de gemeente Pittem om deel te nemen aan de (buitengewone) algemene vergaderingen.
Mevrouw Greet Dewitte wordt aangeduid als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de gemeente Pittem om deel te nemen aan de (buitengewone) algemene vergaderingen.
Deze vertegenwoordigingen gelden totdat de gemeenteraad een andere vertegenwoordiger of plaatsvervanger aanstelt.
Artikel 3.
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de buitengewone algemene vergadering van 31 maart 2025 zal zijn stemgedrag afstemmen op de beslissing genomen in onderhavig gemeenteraadsbesluit en de punten van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van 31 maart 2025 goedkeuren.
Artikel 4.
Deze beslissing wordt overgemaakt aan IVIO Lodewijk de Raetlaan 12, 8870 Izegem.
Onze gemeente is sedert 1 juni 2019 aangesloten bij TMVS dv, nu genaamd Creat Services dv.
Op 13 december 2024 werd ons bestuur per mail en aangetekend schrijven uitgenodigd tot de Buitengewone Algemene Vergadering van Creat Services dv (voorheen TMVS dv) die plaats zal vinden op dinsdag 25 maart 2025 om 14.30u in De Lozen Boer, Lozen Boer 3/5, 9080 Lochristi. De vergadering zal fysiek plaatsvinden met digitale inbelmogelijkheid via ZOOM
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om voor de nieuwe legislatuur 2025-2030, een vertegenwoordiger en plaatsvervanger aan te duiden die onze gemeente in de algemene en buitengewone algemene vergaderingen zal vertegenwoordigen.
- de gemeente is aangesloten bij Creat Services dv
- de statuten van Creat Services dv en het aantal toegewezen vertegenwoordigers.
- de oproepingsbrief voor de Buitengewone Algemene Vergadering van Creat Services dv op 25 maart 2025, waarin de agenda werd meegedeeld
- de bepalingen van het Decreet Lokaal Bestuur
- de uitslag van de geheime stemming, gehouden op grond van art. 34 van het Decreet over het Lokaal Bestuur
- de vertegenwoordiger(s) in de Algemene Vergadering dienen door de gemeenteraad aangeduid te worden onder de gemeenteraadsleden, de burgemeester en de schepenen van de gemeente behalve in het geval van een deelnemer die geen gemeente is, in welk geval de vertegenwoordigers aan te duiden zijn door het daartoe wettelijk of statutair bevoegde orgaan van de deelnemer;
- de vertegenwoordiger(s) in de Algemene Vergadering worden aangesteld voor de duur van de legislatuur;
- artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat stelt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger in de Algemene Vergadering herhaald wordt voor elke Algemene Vergadering (cfr. vermeldingen in bijlage);
- artikel 447 van het Decreet over het Lokaal Bestuur stipuleert dat er een onverenigbaarheid bestaat tussen het mandaat van vertegenwoordiger in de Algemene Vergadering en dat van lid van één van de andere organen (zoals de Raad van Bestuur)
- de vertegenwoordigers van de steden, gemeenten en andere entiteiten in de Algemene Vergadering kunnen elkaar geen volmacht geven;
- de onverenigbaarheden, vermeld in artikel 436 van het Decreet over het Lokaal Bestuur, zijn ook van toepassing op de vertegenwoordigers in de Algemene Vergadering (cfr. artikel 447 van het Decreet over het Lokaal Bestuur)
De gemeenteraad gaat over tot de geheime stemming voor de aanduiding van een afgevaardigde in de gewone en buitengewone algemene vergaderingen van Creat Services dv. Er nemen zeventien leden deel met als resultaat:
- Vertegenwoordiger: Chris Marreel 11 stemmen voor, Rik Gelaude 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
- Plaatsvervanger: Heidi Lievrouw 11 stemmen voor, Christophe Vancoillie 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Chris Marreel 11 stemmen voor, Rik Gelaude 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Heidi Lievrouw 11 stemmen voor, Christophe Vancoillie 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Artikel 1.
De heer Chris Marreel wordt aangeduid om de (gemeente)raad te vertegenwoordigen in de algemene vergaderingen van Creat Services dv en wordt gevolmachtigd in de naam van de (gemeente)raad deel te nemen aan al de beraadslagingen en stemmingen, alle notulen, de aanwezigheidslijst en andere documenten te tekenen, en in de algemeen alles te doen wat nodig is om de belangen van de (gemeente)raad te behartigen op deze vergaderingen.
Artikel 2.
Mevrouw Heidi Lievrouw wordt aangeduid als plaatsvervanger.
Artikel 3.
Indien de gemeenteraad dit besluit niet herroept, blijft het geldig tot de eerstvolgende algehele vernieuwing van de gemeenteraad.
Artikel 4.
Een afschrift van dit besluit zal verzonden worden :
- hetzij per post t.a.v. Creat Services dv, p/a Intercommunaal Beheer, Stropstraat 1 te 9000 Gent,
- hetzij per elektronische post, 20250325BAV@farys.be,
Onze gemeente is sedert 1 juni 2019 aangesloten bij TMVS dv, nu genaamd Creat Services dv.
Op 13 december 2024 werd ons bestuur per mail en aangetekend schrijven uitgenodigd tot de Buitengewone Algemene Vergadering van Creat Services dv (voorheen TMVS dv) die plaats zal vinden op dinsdag 25 maart 2025 om 14.30u in De Lozen Boer, Lozen Boer 3/5, 9080 Lochristi. De vergadering zal fysiek plaatsvinden met digitale inbelmogelijkheid via ZOOM
- de gemeente is aangesloten bij Creat Services dv
- de statuten van Creat Services dv
- de oproepingsbrief voor de Buitengewone Algemene Vergadering van Creat Services dv op 25 maart 2025, waarin de agenda werd meegedeeld
- de bepalingen van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
- de vertegenwoordiger(s) in de Algemene Vergadering dienen door de gemeenteraad aangeduid te worden onder de gemeenteraadsleden, de burgemeester en de schepenen van de gemeente behalve in het geval van een deelnemer die geen gemeente is, in welk geval de vertegenwoordigers aan te duiden zijn door het daartoe wettelijk of statutair bevoegde orgaan van de deelnemer;
- de vertegenwoordiger(s) in de Algemene Vergadering worden aangesteld voor de duur van de legislatuur;
- artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur dat stelt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger in de Algemene Vergadering herhaald wordt voor elke Algemene Vergadering (cfr. vermeldingen in bijlage);
- artikel 447 van het Decreet over het Lokaal Bestuur stipuleert dat er een onverenigbaarheid bestaat tussen het mandaat van vertegenwoordiger in de Algemene Vergadering en dat van lid van één van de andere organen (zoals de Raad van Bestuur)
- de vertegenwoordigers van de steden, gemeenten en andere entiteiten in de Algemene Vergadering kunnen elkaar geen volmacht geven;
- de onverenigbaarheden, vermeld in artikel 436 van het Decreet over het Lokaal Bestuur, zijn ook van toepassing op de vertegenwoordigers in de Algemene Vergadering (cfr. artikel 447 van het Decreet over het Lokaal Bestuur)
Volgende punten staan op de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van Creat Services dv van dinsdag 25 maart 2025:
1. Stand van zaken van bijlage 1 en 2 aan de statuten
2. Ontslag en benoeming van de bestuurders in de Raad van Bestuur
3. Varia
De gemeenteraad heeft in vergadering van 20 januari 2025 de volgende raadsleden aangeduid om de gemeente te vertegenwoordigen in de algemene vergaderingen van Creat Services dv tijdens de huidige legislatuur :
- Vertegenwoordiger: Chris Marreel
- Plaatsvervanger: Heidi Lievrouw
Artikel 1.
De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering Creat Services dv (voorheen TMVS) van 25 maart 2025 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten:
1. Stand van zaken van bijlage 1 en 2 aan de statuten
2. Ontslag en benoeming van de bestuurders in de Raad van Bestuur
3. Varia
Artikel 2.
De raad draagt de aangeduide vertegenwoordiger/plaatsvervangend vertegenwoordiger van Creat Services dv op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de Buitengewone Algemene Vergadering van Creat Services dv vastgesteld op 25 maart 2025, te onderschrijven en haar/zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde Buitengewone Algemene Vergadering.
Artikel 3.
Een afschrift van dit besluit zal verzonden worden :
- hetzij per post t.a.v. Creat Services dv, p/a Intercommunaal Beheer, Stropstraat 1 te 9000 Gent,
- hetzij per elektronische post, 20250325BAV@farys.be,
Uw gemeentebestuur is lid van vzw Regionaal Landschap West-Vlaamse Hart. Hierdoor kan het gemeentebestuur een vertegenwoordiger in de Algemene Vergadering en een bestuurder in het Bestuursorgaan aanduiden.
Volgens de statuten van de vzw duurt het mandaat van een bestuurder zes jaar, gelijklopend aan de legislatuur van de provincie- en gemeenteraden. Het mandaat wordt in alle geval geacht beëindigd te zijn zes maand na het verstrijken van de legislatuur tijdens dewelke zij aangeduid werden. De uittredende bestuurders zijn herverkiesbaar.
- Wetboek van vennootschappen en verenigingen van 23 maart 2019;
- Artikel 54 van het decreet van 21 oktober 1997 betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu;
- Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 41, eerste lid, 4°;
- Publicatie van de oprichtingsakte Regionaal Landschap West-Vlaamse hart vzw in het Belgisch Staatsblad op 07 april 2023.
- Samenwerkingsovereenkomst met het Regionaal Landschap West-Vlaamse Hart, gemeenteraadszitting 08 april 2024
Gemeente Pittem was tot eind 2023 lid van het Stadlandschap West-Vlaamse hart. Dit samenwerkingsverband bracht de provincie West-Vlaanderen, de 17 gemeenten van de arrondissementen Roeselare en Tielt, middenveldorganisaties en inwoners samen om in overleg een wervend verhaal voor het West-Vlaamse hart te schrijven en uit te voeren.
Tussen de partners werden er afspraken gemaakt rond de werking en de financiering van het Stadlandschap West-Vlaamse hart:
- ‘samenwerkingsovereenkomst inzake de werking van het Stad-Land-schap ’t West-Vlaamse hart’ in functie van een algemene ledenbijdrage per inwoner;
- ‘samenwerkingsovereenkomst op het vlak van promotie en ontwikkeling van kleine landschapselementen’ in functie van de gezamenlijke financiering van landschapsplannen;
- ‘afspraken rond financiële ondersteuning voor scholen wat betreft mobiele NME’ in functie van de gezamenlijke financiering van activiteiten voor scholen binnen de Voelsprieterij.
In 2023 gaven de 17 gemeenten van de arrondissementen Roeselare en Tielt en de provincie West-Vlaanderen de goedkeuring voor de oprichting van en toetreding tot RLWVH vzw. De vzw werd opgericht op 7 april 2023 (publicatie Belgisch Staatsblad ). De concrete werking van het RLWVH ging van start op 14 december 2023 met de eerste Algemene Vergadering. De nieuwe samenwerkingsovereenkomst met het Regionaal Landschap West-Vlaamse Hart, werd goedgekeurd in de gemeenteraadszitting van 08 april 2024.
De Algemene Vergadering van vzw RLWVH vraagt het gemeentebestuur om voor de nieuwe legislatuur:
De vertegenwoordiger of de plaatsvervanger voor de Algemene Vergadering kan dezelfde persoon zijn als de kandidaat bestuurder. De kandidaat bestuurder is (bij voorkeur) een schepen of de burgemeester. De thema’s waarrond het Regionaal Landschap werkt zijn groen, landschap, duurzaamheid, natuur, landbouw, educatie, recreatie, … Er wordt geen onkostenvergoeding of presentiegeld voorzien.
De Algemene Vergadering komt 2x per jaar bijeen. Het Bestuursorgaan komt 4x per jaar bijeen.
De gemeenteraad gaat over tot een geheime stemming om de vertegenwoordigers aan te stellen. Er nemen zeventien leden deel aan de stemmingen, met als resultaat:
- effectief lid algemene vergadering: Chris Marreel 11 stemmen voor, Andres Vandewalle 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
- plaatsvervangend lid algemene vergadering: Wies Vanden Berghe 11 stemmen voor, Renzo Callant 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
- kandidaat-bestuurder bestuursorgaan: Stijn Vandenhende 11 stemmen voor, Jarne Vervaeke 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Chris Marreel 11 stemmen voor, Andres Vandewalle 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Wies Vanden Berghe 11 stemmen voor, Renzo Callant 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Stijn Vandenhende 11 stemmen voor, Jarne Vervaeke 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Artikel 1
De mandaten vanuit de gemeente Pittem voor de Algemene Vergadering en het Bestuursorgaan van vzw Regionaal Landschap ’t West-Vlaamse hart worden als volgt ingevuld voor de legislatuur 2025-2030:
Algemene Vergadering :
Effectief lid: Chris Marreel
Plaatsvervanger: Wies Vanden Berghe
Kandidaat-bestuurder voor het Bestuursorgaan: Stijn Vandenhende, schepen
Artikel 2
Een afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan vzw Regionaal Landschap 't West-Vlaamse Hart, Streekhuis Midden-West-Vlaanderen, Spanjestraat 141/2, 8800 Roeselare en de betrokken vertegenwoordigers.
De vervoerregioraad is het overlegorgaan van de vervoerregio’s die bij het Decreet Basisbereikbaarheid werden gecreëerd en waarbinnen steden en gemeenten samenwerken met de Vlaamse overheid aan de opmaak en uitvoering van de regionale mobiliteitsplannen en de aanpak van de mobiliteitsuitdagingen. Bij Besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2018 werd Pittem ingedeeld in de Vervoerregio Midwest.
Het Decreet Basisbereikbaarheid omschrijft de werking van de 15 vervoerregio’s en legt de taken vast van de vervoerregioraad. Met de inrichting van vervoerregio’s, vervoerregioraden en regionale mobiliteitsplannen creëerde de Vlaamse overheid een kader voor steden en gemeenten waarbinnen ze kunnen samenwerken aan mobiliteitsuitdagingen.
De gemeente is bij Besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2018 ingedeeld in de Vervoerregio Roeselare. De naam van de vervoerregio werd gewijzigd in vervoerregio Midwest bij Besluit van de Vlaamse Regering van 4 december 2020.
In de afgelopen legislatuur heeft de Vervoerregio Midwest een regionaal mobiliteitsplan opgesteld. Dat plan werd op 10 februari 2024 goedgekeurd door de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken. Het mobiliteitsplan speelt in op de huidige en toekomstige mobiliteitsuitdagingen van de regio, tekent het openbaar vervoersnetwerk uit, legt de link met het ruimtelijk beleid en stelt maatregelen voor de verbetering van de doorstroming, de verkeersveiligheid en het fietsbeleid voor.
Door de betrokkenheid bij de vervoerregiowerking is de gemeente integraal en rechtstreeks betrokken bij het uittekenen en uitwerken van het mobiliteitsbeleid voor de regio. Zo heeft de vervoerregioraad een belangrijke rol in de afstemming van de gelaagdheid van het openbaar vervoer, de synchromodaliteit en de combimobiliteit, het prioriteren, opvolgen en evalueren van maatregelen inzake verkeersveiligheid alsook doorstroming, het bepalen van het bovenlokaal functioneel fietsroutenetwerk, met uitzondering van fietssnelwegen, het adviseren van de gewestelijke overheden bij de opmaak van het Geïntegreerd Investeringsprogramma en het prioriteren, opvolgen en evalueren van regionale mobiliteitsprogramma’s en -projecten die van strategisch belang zijn op het niveau van de vervoerregio.
Het engagement in de vervoerregioraad houdt voor de gemeente een actieve participatie in aan de werking en de overlegmomenten van de vervoerregioraad, het delen van beschikbare informatie (o.m. uit het eigen mobiliteitsplan) en constructief meewerken aan de uitvoering van concrete acties. De gemeentelijke vertegenwoordiger staat in voor de terugkoppeling vanuit de vervoerregioraad naar het college/de gemeenteraad.
Artikel 1
De gemeenteraad vaardigt de burgemeester af als vertegenwoordiger van de gemeente in de Vervoerregioraad van de Vervoerregio Midwest. De schepen bevoegd voor openbare werken is plaatsvervanger.
Artikel 2
De mobiliteitsambtenaar is de ambtelijke vertegenwoordiger van de gemeente in de Vervoerregio Midwest. De ambtelijke vertegenwoordiger is gemachtigd de vergaderingen van werkgroepen bij te wonen. De coördinator van de Dienst Ruimte is plaatsvervanger.
Artikel 3
Het College van Burgemeester en Schepenen wordt belast met de uitvoering van dit besluit. Een afschrift van deze beslissing wordt overgemaakt aan het secretariaat van de Vervoerregioraad Midwest.
Op 7 januari 2025 werd ons bestuur per mail en aangetekend schrijven uitgenodigd tot de Buitengewone Algemene Vergadering van Fluvius West die zal doorgaan op dinsdag 18 maart 2025 om 19.00u in Skyline Park, Ambachtenstraat 33 te 8870 Izegem.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om voor de nieuwe legislatuur 2025-2030, een vertegenwoordiger en plaatsvervanger aan te duiden die onze gemeente in de algemene en buitengewone algemene vergaderingen zal vertegenwoordigen.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
De gemeente Pittem is voor één of meerdere activiteiten aangesloten bij de opdrachthoudende vereniging Fluvius West.
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 7 januari 2025 opgeroepen om deel te nemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering van Fluvius West die op 18 maart 2025 plaatsheeft in Skyline Park, Ambachtenstraat 33 te 8870 Izegem.
De documentatiestukken werden zowel per mail als elektronisch overgemaakt en kunnen geraadpleegd worden op het Extranet van Fluvius West.
Artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, bepaalt dat de deelnemende gemeenten hun vertegenwoordigers voor een Algemene Vergadering van een opdrachthoudende vereniging bij gemeenteraadsbesluit dienen aan te wijzen uit de leden van de gemeenteraad en dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke Algemene Vergadering;
De vertegenwoordigers voor een Algemene Vergadering kunnen worden aangeduid voor de volledige duurtijd van de gemeentelijke legislatuur, nl. tot einde 2030;
Gelet op het feit dat de decretale en statutaire onverenigbaarheden, zoals beschreven in het punt 2 van het documentatiedossier dat aan onze gemeente Pittem overgemaakt werd, ook gelden voor de vertegenwoordigers op de (buitengewone) algemene vergaderingen en dat de vertegenwoordigers niet als kandidaat-lid mogen voorgedragen worden voor het Regionaal Bestuurscomité (RBC) of voor de Raad van Bestuur;
De gemeenteraad gaat bij geheime stemming over tot de aanduiding van een vertegenwoordiger in de (buitengewone) algemene vergaderingen voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur.
Zeventien leden nemen deel aan de stemming, met volgende resultaat:
De heer Arne Min Jou, raadslid en voorzitter, 11 stemmen voor, Thomas De Cuypere 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
De gemeenteraad gaat bij geheime stemming over tot de aanduiding van een plaatsvervangend vertegenwoordiger in de (buitengewone) algemene vergaderingen voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur.
Zeventien leden nemen deel aan de stemming, met volgend resultaat:
Mevrouw Veronique Raedt, raadslid, 11 stemmen voor, Rik Gelaude 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Arne Min Jou 11 stemmen voor, Thomas De Cuypere 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Veronique Raedt 11 stemmen voor, Rik Gelaude 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Artikel 1
De heer Arne Min Jou, gemeenteraadslid en voorzitter, wonende te 8740 Pittem, Fonteinestraat 35, aan te duiden als effectieve vertegenwoordiger op de (buitengewone) algemene vergaderingen voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur.
Artikel 2
Mevrouw Veronique Raedt, gemeenteraadslid, wonende te 8740 Pittem, Vercouterestraat 16, aan te duiden als plaatsvervangende vertegenwoordiger op de (buitengewone) algemene vergaderingen voor de periode van heden tot het einde van de gemeentelijke legislatuur.
Artikel 3
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te geven aan de opdrachthoudende vereniging Fluvius West, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be
De gemeente Pittem is voor één of meerdere activiteiten aangesloten bij de opdrachthoudende vereniging Fluvius West.
Op 7 januari 2025 werd ons bestuur per mail en aangetekend schrijven uitgenodigd tot de Buitengewone Algemene Vergadering van Fluvius West die zal doorgaan op dinsdag 18 maart 2025 om 19.00u in Skyline Park, Ambachtenstraat 33 te 8870 Izegem.
De documentatiestukken werden zowel per mail als elektronisch overgemaakt en kunnen geraadpleegd worden op het Extranet van Fluvius West;
Gelet op het feit dat overeenkomstig artikel 18 van de statuten alle huidige mandaten bij Fluvius West onmiddellijk vervallen na voornoemde algemene vergadering en dat deze tot een algehele vervanging van de bestuursorganen dient over te gaan;
De gemeente Pittem is ingedeeld bij het Regionaal Bestuurscomité Leie;
Overeenkomstig artikel 17. punt 2 van de statuten heeft elke gemeente het recht om één (1) kandidaat-lid voor te dragen voor het Regionaal Bestuurscomité (RBC)
Overeenkomstig artikel 12. punt 2 van de statuten hebben de deelnemende gemeenten het recht om maximaal 15 kandidaat-bestuurders voor te dragen en dat
het om dezelfde persoon moet gaan die voorgedragen wordt als kandidaat-lid voor het RBC;
Gelet op het feit dat het om onafhankelijke bestuurders moet gaan in de zin van artikel 1.1.1 §2 74° van het Energiebesluit en dat er een aantal decretale en statutaire onverenigbaarheden zijn, zoals beschreven in de toelichtingsnota die aan de deelnemende gemeenten overgemaakt werd;
Gelet op het artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke Algemene Vergadering;
Gelet op het artikel 432, alinea 1 en artikel 24 van de statuten waarbij de gemeentelijke volmachtdrager en plaatsvervangende vertegenwoordiger aangewezen worden door de gemeenteraden uit hun leden.
De agenda voor de Buitengewone Algemene Vergadering van Fluvius West van 18 maart 2025 werd als volgt samengesteld :
1. Statutaire ontslagnemingen/benoemingen
De gemeenteraad gaat over tot de geheime stemming voor de aanduiding van een kandidaat-lid voor het Regionaal Bestuurscomité Centrum.
Zeventien leden nemen deel aan de stemming met volgend resultaat:
De heer Stijn Vandenhende, schepen, 11 stemmen voor, Christophe Vancoillie 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
De gemeenteraad heeft in vergadering van 20 januari 2025 de volgende raadsleden aangeduid om de gemeente te vertegenwoordigen in de algemene vergaderingen van Fluvius West tijdens de legislatuur 2025-2030 :
- Arne Min Jou, raadslid en voorzitter, wonende te Pittem, Fonteinestraat 35 als vertegenwoordiger.
- Veronique Raedt, raadslid, wonende te Pittem, Vercouterestraat 16 als plaatsvervangend vertegenwoordiger.
Stijn Vandenhende 11 stemmen voor, Christophe Vancoillie 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Artikel 1
Zijn goedkeuring met eenparigheid van stemmen te hechten aan de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van de opdrachthoudende vereniging d.d. 18 maart 2025 met als enig agendapunt ‘Statutaire ontslagnemingen en benoemingen’.
Artikel 2
De heer Stijn Vandenhende, schepen, wonende te Pittem, Verbieststraat 7 B voor te dragen als kandidaat-lid voor het Regionaal Bestuurscomité Leie van de opdrachthoudende vereniging, voor een duur van zes jaar, vanaf de Buitengewone Algemene Vergadering van 18 maart 2025 tot aan de eerste (Buitengewone) Algemene Vergadering in het jaar 2031.
Artikel 3
Dezelfde persoon vermeld in artikel 2 voor te dragen als kandidaat-lid voor de raad van bestuur van de opdrachthoudende vereniging Fluvius West, voor een duur van zes jaar, vanaf de buitengewone algemene vergadering van 18 maart 2025 tot aan de eerste (buitengewone) algemene vergadering in het jaar 2031.
Artikel 4
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering in buitengewone zitting van de opdrachthoudende vereniging op 18 maart 2025, op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormelde artikelen;
Artikel 4
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Fluvius West, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be
Na de vernieuwing van de gemeenteraden dient ook de samenstelling van de algemene vergadering vernieuwd te worden.
- het decreet over het lokaal bestuur, en in het bijzonder artikel 41;
- de wet van 21 december 1994 houdende sociale en diverse bepalingen, artikel 180;
- het feit dat de gemeente vennoot is van de cv Zefier;
- de statuten van de cv Zefier inzonderheid de artikelen 25 en 27;
- de algehele vernieuwing van de gemeenteraad op 5 december 2024;
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om voor de nieuwe legislatuur 2025-2030, een volmachtdrager en een plaatsvervangend volmachtdrager aan te duiden die op de algemene vergaderingen van Zefier de gemeente zal vertegenwoordigen.
De raad gaat in openbare vergadering en bij geheime stemming over tot het aanduiden van een volmachtdrager voor de algemene vergaderingen van Zefier.
Zeventien leden nemen deel aan de stemming, met volgende resultaat: Stijn Vandenhende 11 stemmen voor, Renzo Callant 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
De raad gaat in openbare vergadering en bij geheime stemming over tot het aanduiden van een plaatsvervangend volmachtdrager voor de algemene vergaderingen van Zefier.
Zeventien leden nemen deel aan de stemming, met volgend resultaat: Sharon Van Daele 11 stemmen voor, Jarne Vervaeke 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Stijn Vandenhende 11 stemmen voor, Renzo Callant 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Sharon Van Daele 11 stemmen voor, Jarne Vervaeke 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Artikel 1
Stijn Vandenhende, schepen, wonende te Pittem, Verbieststraat 7 B, aan te duiden als volmachtdrager van de gemeente om deel te nemen aan de buitengewone, bijzondere en gewone algemene vergaderingen van de cv Zefier.
Artikel 2
Sharon Van Daele, raadslid, wonende te Pittem, Paardestraat 57, aan te duiden als plaatsvervangend volmachtdrager van de gemeente om deel te nemen aan de buitengewone, bijzondere en gewone algemene vergaderingen van de cv Zefier.
Op 19/07/2024 heeft de firma Hectaar NV een aanvraag ingediend voor het verkavelen van gronden gelegen in de Koffiestraat in 21 bouwloten en 1 lot voor nutsvoorzieningen.
Het hoofdgebouw van deze handelszaak situeert zich op de hoek van de Markt/Koffiestraat/Verbieststraat, in het zicht van de beschermde toren van de O.L.Vrouwkerk, en bestaat uit enerzijds een meergezinswoning met 2 woongelegenheden en 3 bouwlagen met hellend dak en anderzijds een bedrijfswoning met 2 bouwlagen, met de handelsruimte op het gelijkvloers en woongedeelte op verdieping. Langs de zijde Markt is dit afgewerkt met hellend dak, langs de zijde Koffiestraat met plat dak. De serres zijn gelegen aan de oostzijde, langs de Koffiestraat. Het gaat om ongeveer 4000 m² beglaasde oppervlakte, op een terrein dat al vrij intensief bebouwd is.
De aanvraag betreft het verkavelen van deze gronden ter hoogte van de bestaande serres in:
- 21 loten voor grondgebonden eengezinswoningen;
- 13 loten voor private parkeerplaatsen in de vorm van carports;
- 6 loten voor private parkeerplaatsen in openlucht;
- 1 lot voor elektriciteitscabine.
De bestaande serres, schuur en een tweetal silo's worden gesloopt.
Onderliggende aanvraag betreft een herontwikkelingsproject binnen de kern van Pittem ten oosten van de Markt, aan de zuidzijde van de Koffiestraat, op gronden met woonbestemming en waar aldaar zich een voormalig tuinbouwbedrijf bevindt. De site is gelegen op gronden kadastraal gekend als Pittem, 1ste afdeling, sectie A, nummers 916/d/2, 916/y en deel van nummers 916/e/2 en 916/x. Het gehele projectgebied beslaat een oppervlakte van ca. 0,77ha of 7.718m².
Voorafgaand aan de gemeenteraad
De aanleg, de wijziging, verplaatsing of opheffing van een gemeenteweg dient in een omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen of een omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden te worden opgenomen, voor zover die wijziging past in het kader van de realisatie van de bestemming van de gronden (artikel 12 § 2 lid 1 Decreet gemeentewegen).
Van zodra de omgevingsvergunningsaanvraag de aanleg, de verplaatsing, de wijziging of de opheffing van een gemeenteweg omvat, dient de gemeenteraad zich uit te spreken over dit onderdeel, vooraleer de bevoegde overheid kan beslissen over de omgevingsvergunningsaanvraag. Dit principe raakt de openbare orde (artikel 31 OVD) (RvVb 19 november 2013, nr. A/2013/0666; RvVb 16 oktober 2018, nr. A-1819-0191) [bron].
De omgevingsvergunningsaanvraag voor stedenbouwkundige handelingen of voor het verkavelen van gronden kan de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van een gemeenteweg inhouden, mits dit past binnen de bestemmingsvoorschriften van de gronden (artikel 12 § 2 Decreet gemeentewegen). Het vergunningsaanvraag dossier moet dan een ontwerp van rooilijnplan bevatten of een grafisch plan met aanduiding van de op te heffen rooilijn.
Zie ook artikel 75 lid 4 van het Omgevingsvergunningsdecreet en artikel 40 en 41 van het Decreet over het lokaal bestuur.
Er werd advies verleend door de diverse nutsmaatschappijen, namelijk Fluvius, Proximus, De Watergroep en Wyre. Deze instanties hebben allen een voorwaardelijk gunstig advies verleend.
Het advies van de brandweer was eveneens gunstig.
A. Openbaar onderzoek
Er zijn gedurende het openbaar onderzoek een 2-tal bezwaren/opmerkingen ingediend. Deze hebben betrekking op:
- een overleg met de verkavelaar zodat de achterliggende grond (A/975a en A975n) kan betrokken worden bij het project en er geen overbodige wegenissen zijn (bezwaar/opmerking 1);
- mogelijke wateroverlast en een straat of wandelpad te voorzien tussen de achterzijde van enerzijds de loten 12 tot 19 van de verkaveling en anderzijds de aangrenzende percelen van de Torremolenstraat (huisnrs. 1-3-9-11-13) (bezwaar 2);
Omtrent het eerste bezwaar heeft er naderhand een overleg plaats gevonden zodat de toekomstige ontwikkeling voor de aanpalende percelen A/975a en A975n niet in het gedrang komt, en dat de aandeel groenvoorzieningen (30%) voor beide partijen in evenwicht is.
De verkavelaar is ingegaan op het verzoek van de vraag tot het voorzien van een tuinpad tussen de verkaveling en de percelen van de Torremolenstraat (huisnrs. 1-3-9-11-13). Dit wordt als volgt omschreven in de vergunning:
"Als last van de vergunning wordt aan de verkavelaar opgelegd om een erfdienstbaarheid van doorgang te vestigen over de erfdienstbaarheidszone met een breedte van 1,5 m aangeduid op het verkavelingsplan langs de achterste perceelsgrens van de loten 12 tot en met 21 in het voordeel van de aanpalende percelen met de woningen gekend als Torremolenstraat huisnrs. 1-3-9-11 en 13 met respectievelijke perceelnummers 917E2, 917H2, 917C2 en 917W. De erfdienstbaarheid van doorgang dient kosteloos en eeuwigdurend gevestigd te worden en is enkel bestemd voor voetgangers en niet-gemotoriseerd verkeer."
Omgevingsvergunningen (zowel voor bouwen als voor verkavelen van gronden) worden verleend onder voorbehoud van de betrokken burgerlijke rechten. Het verlenen van een verkavelingsvergunning houdt derhalve geen enkele beslissing in omtrent deze rechten. Geschillen hierover behoren tot de uitsluitende bevoegdheid van de burgerlijke rechtbanken (Arrest Raad van State van 14/03/2006 inzake De Cattelle-Beozière versus stad Oudenaarde).
B. Basisovereenkomst
Bij verkavelingen met wegeniswerken kunnen via een basisovereenkomst verschillende lasten en voorwaarden opgelegd worden inzake onder meer:
- grondafstand en eigendomsoverdracht (met as-builtplan dat voldoet aan het GRB-skeletbestek),
- aanleg van de diverse nutsleidingen, wegenis en riolering,
- aansprakelijkheid,
- eventueel leiding of toezicht door gemeentebestuur,
- voorwaarden voor afleveren verkoopattest,
- het ten laste nemen van allerhande vergoedingen van gebruikers van de kosteloos af te stane gronden alsook van
- wegenis- en uitrustingsontwerpen en beplantingsplannen door de gemeente besteld,
- bepaalde metingen van onroerende goederen aanvaard door de gemeente,
- regeling bij eigendomsverandering vooraleer tot de definitieve aanvaarding wordt overgegaan,
- recht tot instellen eis schadevergoeding,
- stellen borgen voor werken die nog niet meteen kunnen uitgevoerd worden of die slechts later uit te voeren zijn,
- realiseren percentage van verkoop kavels binnen de 5 jaar na voorlopige oplevering wegenis.
Er wordt een kosteloze grondafstand opgelegd.
De gemeenteraad verleent goedkeuring aan het stratentracé, kostenraming en de overeenkomst in verband met vaststellen voorwaarden inzake wegenis en nutsvoorzieningen voor het project OMV20024001_VK - verkavelen gronden in:
- 21 loten voor grondgebonden eengezinswoningen;
- 13 loten voor private parkeerplaatsen in de vorm van carports;
- 6 loten voor private parkeerplaatsen in openlucht;
- 1 lot voor elektriciteitscabine.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, inz. de artikels 2 en 47.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Gezien het budget 2025 voor de kerkfabriek St.-Jozef Werkman te Tielt in bijlage.
Gezien de vastgestelde verdeelsleutel voor de exploitatietoelage: Tielt 89% en Pittem 11%.
Het budget 2025 van de kerkfabriek St.-Jozef Werkman te Tielt past binnen het meerjarenplan.
De gemeentelijke exploitatietoelage voor 2025 is vastgesteld op € 1.214,34.
De gemeenteraad neemt akte van het budget 2025 van de kerkfabriek St.-Jozef Werkman te Tielt zoals vastgelegd in bijlage.
Van deze beslissing wordt kennis gegeven aan het centraal kerkbestuur en het erkend representatief orgaan.
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, inz. de artikels 2 en 47.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Gezien het budget 2025 voor de kerkfabriek St.-Antonius van Padua te Meulebeke in bijlage.
Gezien de vastgestelde verdeelsleutel voor de exploitatietoelage: Meulebeke 52%, Ardooie 25% en Pittem 23%;
Het budget 2025 van de kerkfabriek St.-Antonius van Padua te Meulebeke past binnen het meerjarenplan.
De gemeentelijke exploitatietoelage voor 2025 is vastgesteld op € 3.948,38.
De gemeenteraad neemt akte van het budget 2025 van de kerkfabriek St.-Antonius van Padua te Meulebeke zoals vastgelegd in bijlage.
Van deze beslissing wordt kennis gegeven aan het centraal kerkbestuur en het erkend representatief orgaan.
Gelet op het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, meer bepaald Deel 3, Titel 3 houdende de intergemeentelijke samenwerking, zoals gewijzigd;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 16 november 2018 over het lokaal woonbeleid; houdende subsidiëring van intergemeentelijke projecten ter ondersteuning van het lokaal woonbeleid;
Gezien in toepassing van dit besluit enkel gemeenten, als regisseur van het lokaal woonbeleid, projecten kunnen indienen;
Gezien hierbij prioriteit wordt gegeven aan het stimuleren van intergemeentelijke samenwerkingsverbanden;
Overwegende dat de interlokale vereniging reeds in 2008 werd opgericht en telkens werd verlengd na positieve evaluatie van dit project;
Gelet op de diverse besprekingen tussen afgevaardigden van de gemeenten Dentergem, Pittem, Tielt en Wingene, de samenkomst van de stuurgroep;
Gelet op het positief advies van de stuurgroep van IGS Woondienst Regio Tielt van 30 oktober 2025 houdende de verlenging van de interlokale vereniging “intergemeentelijke samenwerking Woondienst Regio Tielt”;
Gelet op het voorstel van overeenkomst met statuten betreffende de verlenging van de interlokale vereniging “intergemeentelijke samenwerking Woondienst Regio Tielt”;
Art. 1
De overeenkomst met statuten betreffende de verlenging van de interlokale vereniging “intergemeentelijke samenwerking Woondienst Regio Tielt” goed te keuren en de interlokale vereniging “intergemeentelijke samenwerking Woondienst Regio Tielt” voor de periode 2025 –2031 te verlengen.
Art. 2
Machtiging te verlenen aan de burgemeester en algemeen directeur tot ondertekening van deze overeenkomst.
Gelet op het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur;
Gelet op de beslissing van 20 januari 2025 tot goedkeuring van de overeenkomst betreffende de oprichting van de interlokale vereniging "intergemeentelijke samenwerking Woondienst Regio Tielt" en goedkeuring van de statuten;
Gelet op punt 2.2 van de statuten waaruit blijkt dat de gemeente 1 vertegenwoordiger en 1 plaatsvervanger moet aanduiden voor de stuurgroep van de interlokale vereniging "IGS Woondienst Regio Tielt".
Overwegende dat de gemeentelijke vertegenwoordiger een beslissende stem heeft in het Beheerscomité;
Volgende kandidaturen worden ter zitting kenbaar gemaakt:
- als vertegenwoordiger: Heidi Lievrouw namens cd&v en Thomas De Cuypere namens NPE
- als plaatsvervanger: Annick Debonné names cd&v en Rik Gelaude namens NPE
De gemeenteraad gaat in openbare zitting over tot een geheime stemming. Zeventien leden nemen deel aan de stemmingen, met als resultaat:
- vertegenwoordiger: Heidi Lievrouw 11 stemmen voor, Thomas De Cuypere 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
- plaatsvervanger: Annick Debonné 11 stemmen voor, Rik Gelaude 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Heidi Lievrouw 11 stemmen voor, Thomas De Cuypere 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Annick Debonné 11 stemmen voor, Rik Gelaude 6 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 0 stemmen onthouden.
Artikel 1
Mevrouw Heidi Lievrouw, schepen, Egemstraat 64, 8740 Pittem wordt aangewezen als afgevaardigde, met beslissende stem, namens het lokaal bestuur Pittem in de stuurgroep van de interlokale vereniging “IGS Woondienst Regio Tielt”.
Mevrouw Annick Debonné, schepen, Spoorweglaan 21, 8740 Pittem wordt aangewezen als plaatsvervanger, met beslissende stem, namens het lokaal bestuur Pittem in de stuurgroep van de interlokale vereniging “IGS Woondienst Regio Tielt”.
Artikel 2
Deze beslissing over te maken aan de betrokken partners en de bevoegde instanties van de Vlaamse overheid
Artikel 41, 12° van het decreet lokaal bestuur
Het definitief aanvaarden van schenkingen is luidens artikel 41, 12° van het decreet lokaal bestuur een bevoegdheid van de gemeenteraad. De schenkingen worden aanvaard onder opschortende voorwaarde van definitieve aanvaarding door de gemeenteraad.
Onderstaande giften werden in de loop van 2024 ontvangen:
20/09/2024 | 39 beugels om aan nadars te bevestigen om fietsen te kunnen plaatsen bij evenementen van Dhr. Gert Delbaere. (geschatte waarde €450,00) |
De gemeenteraad verleent goedkeuring aan de schenkingen in 2024.
Artikel 1
Onderstaande schenkingen aan de gemeente Pittem worden definitief aanvaard:
20/09/2024 | 39 beugels om aan nadars te bevestigen om fietsen te kunnen plaatsen bij evenementen van Dhr. Gert Delbaere. (geschatte waarde €450,00) |
Volgende variavragen werden per mail op 15 januari 2025 ingediend door Andres Vandewalle:
Volgende variavragen werden per mail op 15 januari 2025 ingediend door Andres Vandewalle:
Chris Marreel: als er water blijft staan op gemeentelijke wegen, wordt dit bekeken door de eigen diensten. Meldingen kunnen via de website gemaakt worden. Voor gewestwegen moet er contact genomen worden met het agentschap wegen en verkeer.
Namens Gemeenteraad,
Carl Couckuyt
Algemeen directeur
Arne Min Jou
Voorzitter