Terug
Gepubliceerd op 14/02/2022

Notulen  OCMW-raad

ma 13/12/2021 - 19:30 De Magneet
Aanwezig: Ivan Delaere, Burgemeester-voorzitter
Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Schepenen
Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, OCMW-raadsleden
Joris Defour, Adjunct-algemeen directeur
Carl Couckuyt, Algemeen directeur
  • Openbaar

    • Goedkeuring verslag vorige vergadering

      Aanwezig: Ivan Delaere, Burgemeester-voorzitter
      Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Schepenen
      Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, OCMW-raadsleden
      Joris Defour, Adjunct-algemeen directeur
      Carl Couckuyt, Algemeen directeur
      Publieke stemming
      Aanwezig: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, Joris Defour, Carl Couckuyt
      Voorstanders: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Het verslag van de vorige vergadering wordt goedgekeurd.

    • Aktename van het ontslag van mevrouw Mieke Serry als lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst

      Aanwezig: Ivan Delaere, Burgemeester-voorzitter
      Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Schepenen
      Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, OCMW-raadsleden
      Joris Defour, Adjunct-algemeen directeur
      Carl Couckuyt, Algemeen directeur
      Aanleiding

      In het schrijven ontvangen op 24 november 2021 laat mevrouw Mieke Serry weten dat ze afstand doet van haar mandaat als lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst met ingang vanaf 1 januari 2022.

      Regelgeving

      Beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 4 januari 2019 houdende verkiezing van de leden van het Bijzonder Comité van de Sociale Dienst.

      Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikels 91 tot en met 105.

      Context en argumentatie

      Het lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst dat ontslag wil nemen, deelt dat schriftelijk mee aan de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn.  Het ontslag is definitief zodra de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn de kennisgeving ontvangt.

      De ontslagbrief van mevrouw Mieke Serry werd ontvangen op 24 november 2021.

      Het lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst blijft zijn mandaat uitoefenen tot zijn opvolger is geïnstalleerd, behalve als het ontslag het gevolg is van een onverenigbaarheid.

      Besluit

      De OCMW-raad neemt kennis van het ontslag van mevrouw Mieke Serry als lid van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst met ingang vanaf 1 januari 2022.

    • Aktename van het ontslag van mevrouw Linda Vanmaele als lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst

      Aanwezig: Ivan Delaere, Burgemeester-voorzitter
      Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Schepenen
      Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, OCMW-raadsleden
      Joris Defour, Adjunct-algemeen directeur
      Carl Couckuyt, Algemeen directeur
      Aanleiding

      In het schrijven ontvangen op 24 november 2021 laat mevrouw Linda Vanmaele weten dat ze afstand doet van haar mandaat als lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst met ingang vanaf 1 januari 2022.

      Regelgeving

      Beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 4 januari 2019 houdende verkiezing van de leden van het Bijzonder Comité van de Sociale Dienst.

      Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikels 91 tot en met 105.

      Context en argumentatie

      Het lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst dat ontslag wil nemen, deelt dat schriftelijk mee aan de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn.  Het ontslag is definitief zodra de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn de kennisgeving ontvangt.

      De ontslagbrief van mevrouw Linda Vanmaele werd ontvangen op 24 november 2021.

      Het lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst blijft zijn mandaat uitoefenen tot zijn opvolger is geïnstalleerd, behalve als het ontslag het gevolg is van een onverenigbaarheid.

      Besluit

      De OCMW-raad neemt kennis van het ontslag van mevrouw Linda Vanmaele als lid van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst met ingang vanaf 1 januari 2022.

    • Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst - verkiezing en aanstelling van mevrouw Charlotte Van Hauwaert en de heer Wies Vanden Berghe

      Aanwezig: Ivan Delaere, Burgemeester-voorzitter
      Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Schepenen
      Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, OCMW-raadsleden
      Joris Defour, Adjunct-algemeen directeur
      Carl Couckuyt, Algemeen directeur
      Aanleiding

      Mevrouw Mieke Serry en mevrouw Linda Vanmaele hebben bij schrijven ontvangen op 24 november 2021 hun ontslag ingediend als lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst voor de lijst CD&V.  Aangezien er geen opvolgers waren aangeduid, dient er te worden overgegaan tot de verkiezing van twee nieuw leden overeenkomstig artikel 95 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.

      Regelgeving

      Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 inzonderheid hoofdstuk 6, afdeling 1, de artikels 87 tot en met 108.

      Context en argumentatie

      De verkiezing van nieuwe leden voor het bijzonder comité voor de sociale dienst gebeurt op basis van een akte van voordracht.  De voordrachtakte dient te voldoen aan artikel 92  van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

      Er werd op 24 november 2021 een voordrachtakte ingediend.  Mevrouw Charlotte Van Hauwaert en de heer Wies Vanden Berghe worden daarbij voorgedragen als kandidaat-lid voor het bijzonder comité voor de sociale dienst voor de lijst CD&V.

      Voor de betrokken kandidaten werd een recent uittreksel uit het bevolkingsregister en strafregister aan het dossier toegevoegd, alsook een verklaring op eer om de geloofsbrieven te kunnen onderzoeken.

      Op grond van de artikels 87, 96, 100 en 101 van het decreet  lokaal bestuur en het artikel 58 van het Lokaal en Provinciaal Kiesdecreet dient de OCMW-raad de geloofsbrieven van de nieuwe leden van het bijzonder comité voor de sociale dienst te onderzoeken.

      De voorzitter van de OCMW-raad stelt vast dat de akte van voordracht ontvankelijk is.  Er wordt tevens vastgesteld dat de geloofsbrieven van mevrouw Charlotte Van Hauwaert en de heer Wies Vanden Berghe alle noodzakelijke bewijsstukken bevatten.

      Uit al deze stukken blijkt dat de nieuwe leden van het bijzonder comité voor de sociale dienst aan de verkiesbaarheidsvoorwaarden voldoen en zich niet in één van de gevallen van onverenigbaarheid wegens het uitoefenen van bepaalde ambten, functies of wegens bloed- of aanverwantschap bevinden overeenkomst artikel 100 van het Decreet Lokaal Bestuur.

      Dehalve kunnen de geloofsbrieven goedgekeurd worden en kunnen mevrouw Charlotte Van Hauwaert en de heer Wies Vanden Berghe toegelaten worden tot het afleggen van de voorgeschreven eed, bepaald in artikel 96 §1 van het Decreet Lokaal Bestuur, teneinde het mandaat te kunnen opnemen.

      Mevrouw Charlotte Van Hauwaert en de heer Wies Vanden Berghe zullen door de voorzitter van de OCMW-raad worden uitgenodigd om de eed af te leggen.  Deze eedaflegging gebeurt alleen ten overstaan van de voorzitter van de OCMW-raad en in aanwezigheid van de algemeen directeur.  Daarvan wordt een proces-verbaal opgemaakt dat ondertekend wordt door de voorzitter van de OCMW-raad en door de algemeen directeur, en dat aan de voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst wordt bezorgd.

      Het bijzonder comité voor de sociale dienst bestaat ook na deze vervanging uit personen van verschillend geslacht en is dus nog steeds rechtsgeldig samengesteld overeenkomstig artikel 94 van het decreet lokaal bestuur.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, Joris Defour, Carl Couckuyt
      Voorstanders: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Artikel 1.

      De OCMW-raad neemt kennis van de ontvankelijke akte van voordracht waarbij mevrouw Charlotte Van Hauwaert en de heer Wies Vanden Berghe worden voorgedragen als kandidaat-leden voor het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst voor de lijst CD&V.

       

      Artikel 2.

      De OCMW-raad keurt de geloofsbrieven goed van mevrouw Charlotte Van Hauwaert en de heer Wies Vanden Berghe.

       

      Artikel 3.

      Mevrouw Charlotte Van Hauwaert en de heer Wies Vanden Berghe worden verkozen verklaard als lid voor het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst voor de lijst CD&V met ingang vanaf 1 januari 2022 en zullen voor die datum worden uitgenodigd om de eed af te leggen.

    • Aanpassing meerjarenplan 5 2020-2025 van het OCMW : vaststellen

      Aanwezig: Ivan Delaere, Burgemeester-voorzitter
      Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Schepenen
      Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, OCMW-raadsleden
      Joris Defour, Adjunct-algemeen directeur
      Carl Couckuyt, Algemeen directeur
      Regelgeving

      Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, het laatst gewijzigd bij besluit van de Vlaamse Regering van 19 juli 2019 tot uitvoering van artikel 190 van het decreet van 8 juni 2018 houdende de aanpassing van de decreten aan de verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming).

      Besluit van de Vlaamse regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale [en de provinciale] besturen, het laatst gewijzigd bij besluit van de Vlaamse regering van 7 september 2018 tot wijziging van diverse bepalingen van het besluit van de Vlaamse regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.

      Ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningen-stelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale [en de provinciale (ing. MB 12 september 2018, art. 1, I: 1 januari 2020)] besturen, het laatst gewijzigd bij ministerieel besluit van 12 september 2018 tot wijziging van diverse bepalingen van het ministerieel besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningenstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen.

      Omzendbrief KBBJ/ABB-2020/3 van 18 september 2020 over de aanpassing van de meerjarenplannen 2020-2025 van de lokale en provinciale besturen volgens de beleids- en beheerscyclus.


      Context en argumentatie

      Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur reikt oplossingen aan om een echt geïntegreerd lokaal sociaal beleid mogelijk te maken, met respect voor de verschillende rechtspersonen, die erbij betrokken zijn. Daaruit volgt dat de gemeente en het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn (OCMW) een gezamenlijk meerjarenplan opstellen, dat door beide raden wordt vastgesteld.

      Op die manier kan een geïntegreerd lokaal sociaal beleid maximaal worden gerealiseerd: beide rechtspersonen hebben samen één doelstellingenboom, waarbij de doelstellingen van het OCMW en die van de gemeente vervlochten zijn. Omdat de gemeente en het OCMW een geïntegreerd meerjarenplan maken, wordt het financiële evenwicht voor die twee besturen als één geheel gepresenteerd en beoordeeld.

      Omdat elke rechtspersoon voor de eigen verplichtingen en verbintenissen blijft instaan, blijft in het meerjarenplan een duidelijk onderscheid bestaan tussen de kredieten van de gemeente en die van het OCMW. Dat komt tot uiting in het schema met het overzicht van de kredieten (schema M3), waarin de kredieten voor de gemeente en het OCMW apart worden opgenomen.

      Het vroegere jaarlijkse budget is voortaan geïntegreerd in het meerjarenplan. De ramingen, die het bestuur voor het boekjaar 2021 in het meerjarenplan 2020-2025 inschrijft voor de exploitatie, de investeringen en de financiering, omvatten ook de kredieten voor dat jaar. In het meerjarenplan van de gemeente en het OCMW worden afzonderlijke kredieten per rechtspersoon ingeschreven. De gemeente en het OCMW blijven immers twee afzonderlijke budgettaire entiteiten. De kredieten worden duidelijk toegewezen aan elke rechtspersoon afzonderlijk, ook al wordt het beleid van beide als één geheel voorgesteld.

      De vaststelling van het meerjarenplan behoort tot de voorbehouden bevoegdheden van de raad.
      De gemeenten en de OCMW’s hebben een geïntegreerd meerjarenplan, maar hebben hun eigen bevoegdheden voor de vaststelling ervan. Zowel de gemeenteraad als de raad voor maatschappelijk welzijn moet eerst zijn eigen deel van het meerjarenplan vaststellen. Daarna kan de gemeenteraad het deel van het meerjarenplan dat de raad voor maatschappelijk welzijn heeft vastgesteld, goedkeuren, waardoor het meerjarenplan definitief is vastgesteld.
      De goedkeuring van de gemeenteraad is nodig omdat de gemeente de financiële gevolgen moet dragen van de keuzes die de raad voor maatschappelijk welzijn maakt.

      Die besluitvorming kan het best als volgt verlopen:

      • de raad voor maatschappelijk welzijn stelt eerst zijn deel van het meerjarenplan vast;
      • de gemeenteraad stelt vervolgens zijn deel van het meerjarenplan vast;
      • de gemeenteraad keurt ten slotte het deel goed dat de raad voor maatschappelijk welzijn heeft vastgesteld.

      Het ontwerp van meerjarenplan bevat volgende documenten:

      • Strategische nota
      • Motivering van de wijziging
      • Financiële nota
        • Het financiële doelstellingenplan (M1);
        • De staat van het financieel evenwicht (M2);
        • De staat van het financieel evenwicht wijzigingsvariant (M2W);
        • Het overzicht van de kredieten (M3).
      • Toelichting
        • Het overzicht ontvangsten en uitgaven naar functionele aard (T1);
        • Het overzicht ontvangsten en uitgaven naar economische aard (T2);
        • Investeringsprojecten - per prioritaire actie (T3);
        • Het overzicht van de financiële schulden (T4);
        • Het overzicht van de financiële risico's;
        • Beschrijving grondslagen en assumpties;
        • Overzicht lijst investeringen;
        • Motivering van de wijzigingen;
        • Verwijzing naar de plaats waar bijkomende documentatie beschikbaar is.

      De aanpassing meerjarenplan 5 voor 2020-2025 wordt uitvoering toegelicht door waarnemend financieel directeur Joris Defour.

      Tussenkomsten

      Joris Defour, waarnemend financieel directeur, licht de aanpassing van het meerjarenplan toe.

      Renzo Callant: actie 112: hoe zit het met de aankoop van gronden voor het waterbufferbekken (actie 112)?

      Ivan Delaere: de onderhandelingen met de andere eigenaars zijn nog lopende.

      Renzo Callant: wanneer mogen we het mobiliteitsplan verwachten? Zitten we nog op schema? En hoe zit het met de mobiliteitscoach?

      Ivan Delaere: de wvi maakt het mobiliteitsplan op en de timing is wellicht nog haalbaar. De verkeerscoach is door corona verplaatst naar voorjaar 2022.

      Renzo Callant: wat valt er precies onder de actie camerabewaking waarvoor 30.000 euro is voorzien (actie 139)?

      Ivan Delaere: alle openbare gebouwen worden voorzien van camerabewaking.

      Renzo Callant: hoe ver staat het plan van de heraanleg van de Markt?

      Ivan Delaere: de dossiers zijn overgemaakt voor subsidiëring.

      Renzo Callant: er is natuur- en milieueducatie voorzien rond de site rond de Gentsemeersweg: hier staan geen bedragen, wordt dit voorzien?

      Paul Lambrecht: we dienen een subsidieaanvraag in in het Herstelfonds ism Stadlandschap, Westtoer en Natuurpunt De Torenvalk. We willen de toegang vergemakkelijken en speelelementen aanbrengen.

      Renzo Callant: Pittem vernieuwt en breidt sportsite uit: 477.000 euro is reeds uitgegeven? Hoe kan dit verklaard worden?

      Denis Fraeyman: we hebben tot op vandaag geen kosten gehad, maar het is vooral het inbrengen van waardes.

      Renzo Callant: wat valt er onder de aanpassing van het dienstverleningsmodel: zijn dit de nieuwe openingsuren? Er is wel wat onvrede onder de burger. Is er een evaluatie?

      Ivan Delaere: er komt een evaluatie en wij vangen momenteel weinig klachten op. Er zijn nog steeds vrije inloopmomenten maar ook het werken op afspraak is een meerwaarde.

      Renzo Callant: zijn er plannen om de laatavondopening uit te breiden?

      Ivan Delaere: dit moet overlegd worden met het personeel.

      Renzo Callant: er vallen een aantal leningen weg: wordt dit gecompenseerd met de inkomst van de verkoop van de woningen in de Eikeldreef?

      Joris Defour: de verkoop is inderdaad meeropbrengst die niet bij de start van het meerjarenplan was voorzien.

      Renzo Callant: bij de asssumpties zien we de personenbelasting steeds maar dalen.

      Joris Defour: dit zijn ramingen die we van de Vlaams overheid doorkrijgen. In werkelijkheid kan de daling ook minder zijn uiteraard.

      Andres Vandewalle: hoe ver staat het met het plan voor de heraanleg van de Markt?

      Ivan Delaere: we wachten nieuws af omtrent de subsidiëring en dan werken we de fasering uit. Er zal een ontwerper aangesteld worden en dan bekijken we de concrete heraanleg.

      Andres Vandewalle: er zou bij de padel nu toch een verplaatsbare kantine komen, terwijl dit eigenlijk niet voorzien was door het bestuur. Vanwaar komt de verandering?

      Denis Fraeyman: we stellen het sportieve voorop maar een kleine mobiele kantine laten we nu toch toe. We hebben daarbij open kaart gespeeld met de inschrijvers.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, Joris Defour, Carl Couckuyt
      Voorstanders: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Artikel 1 

      De aanpassing meerjarenplan 5 voor de periode 2020-2025,  bestaande uit de strategische nota, het financieel doelstellingenplan (M1) en de staat van het financieel evenwicht (M2) wordt vastgesteld voor het gedeelte OCMW.

      Artikel 2

      De kredieten van het OCMW voor het boekjaar 2021 en 2022 (M3) worden vastgesteld.

      Soort krediet Totaal bedrag voor 2021 Totaal bedrag voor 2022
      Totaal exploitatie-uitgaven 4.499.345 4.535.085
      Totaal exploitatie-ontvangsten 4.109.682 4.013.470
      Totaal investerings-uitgaven 726.512 235.000
      Totaal investerings-ontvangsten 2.500 0
      Totaal financierings-uitgaven 180.308 188.557
      Totaal financierings-ontvangsten 0 0


      Artikel 3

      Het geconsolideerd budgettair resultaat van het boekjaar in 2025 bedraagt: 246.904 euro.

      Het geconsolideerd gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar in 2025 bedraagt: 3.154.894 euro en het geconsolideerd gecumuleerd budgettair resultaat 2025 bedraagt: 3.401.797 euro.

      Er zijn geconsolideerd geen onbeschikbare gelden.

      De geconsolideerde autofinancieringsmarge van het boekjaar in 2025 bedraagt: 159.023  euro en de geconsolideerde gecorrigeerde autofinancieringsmarge in 2025 bedraagt: 97.403 euro.

    • Aanpassing arbeidsreglement - goedkeuring

      Aanwezig: Ivan Delaere, Burgemeester-voorzitter
      Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Schepenen
      Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, OCMW-raadsleden
      Joris Defour, Adjunct-algemeen directeur
      Carl Couckuyt, Algemeen directeur
      Aanleiding

      Alle werkgevers, ook lokale besturen, die binnen het toepassingsgebied vallen van de wet tot instelling van de arbeidsreglementen moeten een arbeidsreglement opstellen en dit los van het aantal werknemers die ze tewerkstellen. Zowel gemeente als OCMW hadden een eigen arbeidsreglement. Er wordt nu één arbeidsreglement voorgelegd voor beide besturen.

      Regelgeving
      • De wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen verplicht de werkgevers in de privé-sector een arbeidsreglement vast te stellen
      • De wet van 18 december 2002 wijzigt de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglement en breidt het toepassingsgebied uit tot de publieke sector.
      • Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, in bijzonder artikel 40-41
      • Het besluit van de gemeenteraad van 9 november 2020 over de vaststelling van de rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel
      • Het besluit van de gemeenteraad van 21 december 2015 betreffende de vaststelling van het arbeidsreglement
      • Het besluit van de OCMW-raad van 2 februari 1993 betreffende de vaststelling van het arbeidsreglement (en latere wijzigingen)
      Context en argumentatie

      Het nieuw arbeidsreglement is bijgevoegd in bijlage.

      In het voorliggende reglement zijn een aantal nieuwigheden opgenomen:

      • Één tekst voor OCMW- en gemeentepersoneelsleden ;
      • Aparte deontologische code met opname voorafgaandelijke toelating bij betaalde nevenwerkzaamheden;
      • Regeling onregelmatige prestaties  (OCMW) opgenomen in rechtspositieregeling (RPR);
      • Aparte regeling telewerk in bijlage
      • Regeling onbetaald verlof, dienstvrijstellingen en vergoeding arbeidsongeschiktheid bij ziekte en ongeval opgenomen in RPR;
      • Tucht: verwijzen naar DLB, definitieve ambtneerlegging van het statutair personeelslid opgenomen in RPR;
      • Uitwerking sanctiemechanisme contractuele werknemers in nieuw arbeidsreglement ;
      • Vorming = opgenomen in RPR en aparte bijlage;
      • Vernieuwde bijlage omtrent drugs, alcohol en verboden medicatie
      • Aparte bijlage aangaande mobiele communicatie en tussenkomsten bestuur;
      • Aparte bijlage aangaande ICT, GDPR en sociale media;
      • Opname contactgegevens vakorganisatie per centrale (niet meer bij naam);
      • Regeling opname historische overuren;
      • Warmteregeling;
      • Debeturen >10u worden aangezuiverd met overuren, jaarlijkse vakantie of compensatiedag/jaarlijkse vakantie volgend jaar (reglement tijdsregistratie).

      Het arbeidsreglement werd voorgelegd op een syndicaal overleg op 17 november 2021 en kreeg een gunstig advies.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, Joris Defour, Carl Couckuyt
      Voorstanders: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Enig artikel

      De OCMW-raad verleent goedkeuring aan het arbeidsreglement van het lokaal bestuur Pittem.

    • Goedkeuring verlofregeling 2022

      Aanwezig: Ivan Delaere, Burgemeester-voorzitter
      Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Schepenen
      Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, OCMW-raadsleden
      Joris Defour, Adjunct-algemeen directeur
      Carl Couckuyt, Algemeen directeur
      Regelgeving

      Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

      Artikel 135 van het Besluit van de Vlaamse regering van 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en de ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn.

      Raadsbeslissing van 9 november 2020 houdende vaststelling van de rechtspositieregeling voor het gemeentepersoneel.

      Voorstel van verlofregeling voor het OCMW-personeel voor 2022.

      Akkoord van de vakbond ACV openbare diensten van 17 november 2021.

      Gunstig advies van het managementteam.

      Context en argumentatie

      Het komt de OCMW-raad toe om jaarlijks te bepalen op welke wijze de feestdagen die samenvallen met een zaterdag of een zondag gecompenseerd worden.

      Tussenkomsten

      Christophe Vancoiliie: waarom hebben medewerkers in dienst op 31/12/2010 3 extra verlofdagen in vergelijking met werknemers die pas na die datum gestart zijn,

      Joris Defour: wanneer de nieuwe rechtspositieregeling van kracht werd in de overgangsregeling voorzien dat bepaalde groepen blijven konden genieten van hun verworven rechten. Nieuwe personeelsleden kunnen daar geen beroep op doen.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, Joris Defour, Carl Couckuyt
      Voorstanders: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Artikel 1

      Goedkeuring wordt verleend aan de verlofregeling voor 2022 van het OCMW-personeel

      Administratief personeel Sociaal Huis

      Officiële verlofdagen

      zaterdag                  1         januari         Nieuwjaar

      vrijdag                    15        april             Goede Vrijdag

      maandag                 18        april             Paasmaandag

      zondag                    1          mei              Feest van de Arbeid

      donderdag               26        mei              Hemelvaartsdag

      vrijdag                     27        mei             Brugdag 1 januari

      maandag                   6        juni              Pinkstermaandag

      maandag                  11        juli              Feest van de Vlaamse Gemeenschap

      donderdag                 21       juli              Nationale Feestdag

      vrijdag                      22        juli             Brugdag 1 mei

      maandag                   15        augustus    O.L.V. Hemelvaart

      maandag                   31        oktober      Brugdag 25 december

      dinsdag                       1        november   Allerheiligen

      woensdag                    2        november   Allerzielen

      vrijdag                       11        november   Herdenking Wapenstilstand

      zondag                       25        december   Kerstmis

      maandag                    26        december   Tweede Kerstdag

      Alle personeelsleden hebben dienstvrijstelling op :

      maandag                    11         juli                          Kermismaandag

      maandag                    18         juli                          Zotte Maandag


      Personeel van het woon- en zorgcentrum Sint-Remigius

      Officiële verlofdagen

      zaterdag                  1         januari         Nieuwjaar

      vrijdag                    15        april             Goede Vrijdag

      maandag                 18        april             Paasmaandag

      zondag                    1          mei              Feest van de Arbeid

      donderdag               26        mei              Hemelvaartsdag

      maandag                   6        juni              Pinkstermaandag

      maandag                  11        juli              Feest van de Vlaamse Gemeenschap

      donderdag                 21       juli              Nationale Feestdag

      maandag                   15        augustus    O.L.V. Hemelvaart

      dinsdag                       1        november   Allerheiligen

      vrijdag                       11        november   Herdenking Wapenstilstand

      zondag                       25        december   Kerstmis

      Alle personeelsleden hebben dienstvrijstelling op :

      maandag                    18         juli                          Zotte Maandag

      Alle personeelsleden hebben dienstvrijstelling op :

      maandag                    18         juli                          Zotte Maandag

      Het personeel in dienst op 31 december 2010 heeft ook verlof op de volgende dagen :

      woensdag                    2         november            Allerzielen

      dinsdag                      15         november            Feest van de Dynastie

      maandag                    26         december            Tweede Kerstdag

      De betaalde feestdag voor zaterdag 1 januari, zondag 1 mei en zondag 25 december worden toegevoegd aan het jaarlijks betaald verlof.


      Artikel 2

      Het vast bureau wordt belast met de uitvoering van deze beslissing.

    • WZC Sint-Remigius - indexatie ligdagprijs

      Aanwezig: Ivan Delaere, Burgemeester-voorzitter
      Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Schepenen
      Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, OCMW-raadsleden
      Joris Defour, Adjunct-algemeen directeur
      Carl Couckuyt, Algemeen directeur
      Aanleiding

      In toepassing van het ministerieel besluit van 12 augustus 2005 houdende de bepalingen inzake prijzen voor de sector van de instellingen voor bejaardenopvang en de wijzigingen tot op heden, wordt de ligdagprijs van het Woon- en Zorgcentrum Sint-Remigius ieder jaar geïndexeerd.

      Regelgeving

      Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

      Ministerieel besluit van 12 augustus 2005 houdende de bepalingen inzake prijzen voor de sector van de instellingen voor bejaardenopvang en de wijzigingen tot op heden.

      Context en argumentatie

      Bij beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 14 december 2020 werd de ligdagprijs van het woon- en zorgcentrum Sint-Remigius met ingang van 3 januari 2021 vastgesteld op € 52,66 voor een éénpersoonskamer.

      Volgens het ministerieel besluit van 12 augustus 2005 houdende bijzondere bepalingen inzake prijzen voor de sector van de instellingen voor bejaardenopvang, en de wijzigingen tot op heden, mag de ligdagprijs ieder jaar aangepast worden.

      Het is economisch verantwoord om de ligdagprijs van het woon- en zorgcentrum Sint-Remigius aan te passen op basis van het indexcijfer der consumptieprijzen met ingang van 3 januari 2022 en dit volgens het E-loket van de Prijzendienst van het Agentschap Zorg & Gezondheid van de Vlaamse Gemeenschap.

      De laatste prijsaanpassing van de ligdagprijs van het woon- en zorgcentrum Sint-Remigius dateert van 3 januari 2021 en de aanpassing kan gebeuren volgens de volgende formule :  Prijsaanpassing = index november 2021 – index november 2020/index november 2020 x ligdagprijs, ofwel 141,53 - 133,98/133,98 x ligdagprijs.

      De prijsaanpassing komt overeen met een ligdagprijs in het woon- en zorgcentrum Sint-Remigius met ingang van 3 januari 2022 van € 55,63 voor een éénpersoonskamer.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, Joris Defour, Carl Couckuyt
      Voorstanders: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Met ingang van 3 januari 2022 wordt de ligdagprijs in het woon- en zorgcentrum Sint-Remigius verhoogd tot 55,63 EUR per dag voor een éénpersoonskamer.

      De Prijzendienst van het Agentschap Zorg & Gezondheid werd via het E-loket in kennis gesteld van de indexering van deze dagprijs.

    • WZC Sint-Remigius Centrum voor Kortverblijf- indexatie ligdagprijs

      Aanwezig: Ivan Delaere, Burgemeester-voorzitter
      Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Schepenen
      Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, OCMW-raadsleden
      Joris Defour, Adjunct-algemeen directeur
      Carl Couckuyt, Algemeen directeur
      Aanleiding

      In toepassing van het ministerieel besluit van 12 augustus 2005 houdende de bepalingen inzake prijzen voor de sector van de instellingen voor bejaardenopvang en de wijzigingen tot op heden, wordt de ligdagprijs van het Centrum voor Kortverblijf van het Woon- en Zorgcentrum Sint-Remigius ieder jaar geïndexeerd.

      Regelgeving

      Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

      Ministerieel besluit van 12 augustus 2005 houdende de bepalingen inzake prijzen voor de sector van de instellingen voor bejaardenopvang en de wijzigingen tot op heden.

      Context en argumentatie

      Bij beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 14 december 2020 werd de ligdagprijs van het centrum voor kortverblijf van het woon- en zorgcentrum Sint-Remigius met ingang van 3 januari 2021 vastgesteld op € 53,74 voor een éénpersoonskamer.

      Volgens het ministerieel besluit van 12 augustus 2005 houdende bijzondere bepalingen inzake prijzen voor de sector van de instellingen voor bejaardenopvang, en de wijzigingen tot op heden, mag de ligdagprijs ieder jaar aangepast worden.

      Het is economisch verantwoord om de ligdagprijs van het centrum voor kortverblijf voor het woon- en zorgcentrum Sint-Remigius aan te passen op basis van het indexcijfer der consumptieprijzen met ingang van 3 januari 2022 en dit volgens het E-loket van de Prijzendienst van het Agentschap Zorg & Gezondheid van de Vlaamse Gemeenschap.

      De laatste prijsaanpassing van de ligdagprijs van het centrum voor kortverblijf van het woon- en zorgcentrum Sint-Remigius dateert van 3 januari 2020 en de aanpassing kan gebeuren volgens de volgende formule :  Prijsaanpassing = index november 2021 – index november 2020/index november 2020 x ligdagprijs, ofwel 141,53 - 133,98/133,98 x ligdagprijs.

      De prijsaanpassing komt overeen met een ligdagprijs in het centrum voor kortverblijf van het woon- en zorgcentrum Sint-Remigius met ingang van 3 januari 2022 van € 56,77 voor een éénpersoonskamer.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, Joris Defour, Carl Couckuyt
      Voorstanders: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Met ingang van 3 januari 2022 wordt de ligdagprijs in het centrum voor kortverblijf van het woon- en zorgcentrum Sint-Remigius verhoogd tot 56,77 EUR per dag voor een éénpersoonskamer.

      De Prijzendienst van het Agentschap Zorg & Gezondheid werd via het E-loket in kennis gesteld van de indexering van deze dagprijs.

    • Groep van Assistentiewoningen Residentie Breemeers - indexatie dagprijs

      Aanwezig: Ivan Delaere, Burgemeester-voorzitter
      Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Schepenen
      Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, OCMW-raadsleden
      Joris Defour, Adjunct-algemeen directeur
      Carl Couckuyt, Algemeen directeur
      Aanleiding

      In toepassing van het ministerieel besluit van 12 augustus 2005 houdende de bepalingen inzake prijzen voor de sector van de instellingen voor bejaardenopvang en de wijzigingen tot op heden, wordt de dagprijs van de groep van Assistentiewoningen Residentie Breemeers ieder jaar geïndexeerd.

      Regelgeving

      Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.

      Ministerieel besluit van 12 augustus 2005 houdende de bepalingen inzake prijzen voor de sector van de instellingen voor bejaardenopvang en de wijzigingen tot op heden.

      Context en argumentatie

      Bij beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 14 december 2020 werd de dagprijs van de groep van Assistentiewoningen Residentie Breemeers met ingang van 3 januari 2021 vastgesteld op € 20,48 voor de flats 1 tot en met 4 en € 21,66 voor de flats 5 tot en met 9.

      Volgens het ministerieel besluit van 12 augustus 2005 houdende bijzondere bepalingen inzake prijzen voor de sector van de instellingen voor bejaardenopvang, en de wijzigingen tot op heden, mag de dagprijs ieder jaar aangepast worden.

      Het is economisch verantwoord om de dagprijs van de groep van Assistentiewoningen Residentie Breemeers aan te passen op basis van het indexcijfer der consumptieprijzen met ingang van 3 januari 2022 en dit volgens het E-loket van de Prijzendienst van het Agentschap Zorg & Gezondheid van de Vlaamse Gemeenschap.

      De laatste prijsaanpassing van de dagprijs van de groep van Assistentiewoningen Residentie Breemeers dateert van 3 januari 2020 en de aanpassing kan gebeuren volgens de volgende formule :  Prijsaanpassing = index november 2021 – index november 2020/index november 2020 x dagprijs, ofwel 141,53 - 133,98/133,98 x dagprijs.

      De prijsaanpassing komt overeen met een dagprijs in de groep van Assistentiewoningen Residentie Breemeers met ingang van 3 januari 2022 van € 21,64 voor de flats 1 tot en met 4 en € 22,88 voor de flats 5 tot en met 9.

      Publieke stemming
      Aanwezig: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, Joris Defour, Carl Couckuyt
      Voorstanders: Ivan Delaere, Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant
      Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
      Besluit

      Met ingang van 3 januari 2022 wordt de dagprijs van de groep van Assistentiewoningen Residentie Breemeers vastgesteld op € 21,64 voor de flats 1 tot en met 4 en € 22,88 voor de flats 5 tot en met 9.

      De Prijzendienst van het Agentschap Zorg & Gezondheid werd via het E-loket in kennis gesteld van de indexering van deze dagprijs.

    • Ontslag en installatie van een lid van het vast bureau en van de raad voor maatschappelijk welzijn

      Aanwezig: Ivan Delaere, Burgemeester-voorzitter
      Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Schepenen
      Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, OCMW-raadsleden
      Joris Defour, Adjunct-algemeen directeur
      Carl Couckuyt, Algemeen directeur
      Aanleiding

      Bij schrijven d.d. 22 november 2021 richtte schepen Paul Lambrecht het verzoek aan gemeenteraadsvoorzitter Ivan Delaere om akte te willen laten nemen door de gemeenteraad van zijn ontslag als schepen en gemeenteraadslid met ingang vanaf 1 januari 2022.

      Regelgeving

      Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten

      Context en argumentatie

      Bij schrijven d.d. 22 november 2021 richtte schepen Paul Lambrecht het verzoek aan gemeenteraadsvoorzitter Ivan Delaere om akte te willen laten nemen door de gemeenteraad van zijn ontslag als schepen en gemeenteraadslid met ingang vanaf 1 januari 2022. Het ontslag van de schepen en als raadslid houdt ook van rechtswege het ontslag in van de uitoefening van het mandaat als lid van het vast bureau en de raad voor maatschappelijk welzijn.

      Er werd akte genomen van de overdracht van het mandaat van schepen/lid door de opvolger Stijn Vandenhende zoals beschreven in de voordrachtsakte van 24 november 2021. Hij heeft de eed afgelegd in openbare vergadering in handen van de voorzitter van de gemeenteraad. De vervanging zal van rechtswege ook gelden binnen het vast bureau.

      De gemeenteraad besliste tot de installatie van een nieuw lid van de gemeenteraad, de heer Arne Min Jou. De installatie zal van rechtswege ook gelden binnen de raad voor maatschappelijk welzijn. De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van dit ontslag en de vervangingen.

      Besluit

      Artikel 1
      De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het ontslag van schepen Paul Lambrecht als lid van het vast bureau en de raad voor maatschappelijk welzijn vanaf 1 januari 2022.

       

      Artikel 2
      De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de aktename van de overdracht van het mandaat van schepen/lid van het vast bureau van schepen Paul Lambrecht naar Stijn Vandenhende en de installatie van Arne Min Jou als lid van de gemeenteraad/ raad voor maatschappelijk welzijn vanaf 1 januari 2022.

    • Varia

      Aanwezig: Ivan Delaere, Burgemeester-voorzitter
      Paul Lambrecht, Denis Fraeyman, Chris Marreel, Annick Debonné, Schepenen
      Bart Verhelle, Katrien De Waele, Greet Dewitte, Stijn Vandenhende, Christophe Vancoillie, Rik Gelaude, Andres Vandewalle, Petra Ide, Heidi Lievrouw, Jessica Vandromme, Nathalie Delmotte, Renzo Callant, OCMW-raadsleden
      Joris Defour, Adjunct-algemeen directeur
      Carl Couckuyt, Algemeen directeur
      Besluit

      Er zijn geen variapunten.

Namens OCMW-raad,

Carl Couckuyt
Algemeen directeur

Ivan Delaere
Burgemeester-voorzitter