Terug
Gepubliceerd op 14/02/2022

Besluitenlijst  Gemeenteraad

ma 07/02/2022 - 19:30 De Magneet
  • Goedkeuring van het verslag van de vorige vergadering

    • Goedkeuring van het verslag van de vorige vergadering.

      Goedgekeurd

      Het verslag van de vorige vergadering wordt goedgekeurd.

  • Openbaar

    • Delaere Ivan, Burgemeester-voorzitter

      • Algemeen beleid

        • Reglement klachtenbehandeling

          Goedgekeurd

          De gemeenteraad verleent goedkeuring aan het eengemaakte reglement klachtenbehandeling voor zowel gemeente als OCMW.

        • Kennisname ontslag lid van de politieraad en afkondiging nieuw lid van de politieraad

          Ter kennis genomen

          De gemeenteraad neemt kennis van het ontslag van Stijn Vandenhende als effectief lid van de politieraad van politiezone regio Tielt en de afkondiging van gemeenteraadslid Arne Min Jou als nieuw effectief lid van de politieraad van politiezone regio Tielt.

        • Stadlandschap 't West-Vlaamse Hart - wijziging van de gemeentelijke vertegenwoordigers voor de initiatiefgroep

          Goedgekeurd

          De politieke en ambtelijke vertegenwoordigers in de initiatiefgroep van het stadlandschap 't West-Vlaamse Hart worden aangesteld.

      • Kerkfabrieken

        • Aktename budget 2022 van de kerkfabriek St.-Antonius van Padua te Meulebeke

          Ter kennis genomen

          De gemeenteraad neemt akte van het budget 2022 van de kerkfabriek St.-Antonius van Padua te Meulebeke.

        • Aktename budget 2022 van de kerkfabriek St.-Jozef Werkman te Tielt

          Ter kennis genomen

          De gemeenteraad neemt akte van het budget 2022 van de kerkfabriek St.-Jozef Werkman te Tielt.

      • Personeel

        • Wijziging rechtspositieregeling voor het gemeentepersoneel en OCMW-personeel - goedkeuring

          Goedgekeurd

          De gemeenteraad keurt de wijziging van de rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel en OCMW-personeel goed.

        • Vacant verklaren van de functie van financieel directeur

          Goedgekeurd

          De functiebeschrijving van financieel directeur lokaal bestuur Pittem wordt goedgekeurd.  Deze functiebeschrijving wordt opgenomen als bijlage van de rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel en het OCMW-personeel.

          De functie van financieel directeur wordt vacant verklaard. Deze functie is bij bevordering te begeven onder het personeel van het gemeentebestuur Pittem.

          De kandidaten dienen te voldoen aan de bevorderingsvoorwaarden voor de decretale graden zoals bepaald in de rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel en het OCMW-personeel onder artikel 125.

          De vacature wordt bekendgemaakt op de volgende wijze:

          - interne bekendmaking aan het personeel

          - per brief aan de in aanmerking komende personeelsleden

          De kandidaturen moeten ingediend worden tegen uiterlijk 1 maart 2022.  

          De kandidaten zullen onderworpen worden aan volgende selectietechnieken:

           Competentieproef (financieel-economisch inzicht)                     20 punten                 
           Gevalstudie  20 punten
           Managements- en leiderschapscapaciteitentest  20 punten
           Mondelinge proef  40 punten
           Assessment  Geschikt/Niet geschikt  

          Om als geslaagd te worden beschouwd, moeten de kandidaten 60% van de punten behalen op de totaliteit en 50% op elk gedeelte afzonderlijk.

          Voor het assessment moet de kandidaat "geschikt" bevonden worden.

          De aanstelling van de selectiecommissie gebeurt nominatief door het college van burgemeester en schepenen.

    • Vandenhende Stijn, Derde schepen

      • Milieu, klimaat en duurzaamheid

        • Politieverordening betreffende het beheer van huishoudelijke afvalstoffen en vergelijkbare afvalstoffen - aanpassing hoofdstukken 'Selectieve inzameling van textiel', 'Selectieve inzameling van papier en karton' en 'Selectieve inzameling van plastic flessen en flacons, metalen verpakkingen en drankkartons (PMD)'

          Goedgekeurd

          De gemeenteraad verleent goedkeuring aan de aanpassing van de politieverordening betreffende het beheer van huishoudelijke afvalstoffen en vergelijkbare bedrijfsafvalstoffen.

  • Besloten

    • Delaere Ivan, Burgemeester-voorzitter

      • Personeel

        • Onderzoek pensioencommissie statutair personeelslid - kennisgeving beslissing

          Ter kennis genomen

          De gemeenteraad neemt kennis van de beslissing genomen door de pensioencommissie van Medex omtrent het onderzoek van een statutair personeelslid.

  • Varia

    • Varia

      Goedgekeurd

      Ter zitting worden volgende punten besproken:

      • Sluiting kraamafdeling Sint-Andriesziekenhuis Tielt - motie
      • Verkaveling Plaatsmolenweg - waterhuishouding
      • Aandacht voor verbindingspaden
      • Restauratie Plaatsmolen
      • Nieuwe sportsite
      • Vernieuwde Egemstraat
      • Kapel begraafplaats

Namens Gemeenteraad,

Carl Couckuyt
Algemeen directeur

Ivan Delaere
Burgemeester-voorzitter